محمد اسلامی در مراسم آغاز احداث عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی که باحضور رییس جمهوری برگزار شد، از اتصال متقاضیان صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

مهم‌ترین بخش از اظهارات وزیر راه و شهرسازی را در ادامه می‌خوانید:

* تلاش کرده‌ایم تا امید به خانه‌دار شدن مردم را در کلانشهرها به زیر ۱۰ سال و در سایر شهرها به کمتر از ۳ سال برسانیم.

* نهضت خانه‌سازی و اعتمادسازی تأثیرات خود را در اشتغال و رونق آن ایجاد خواهد کرد.

* عملیات اجرایی‌ ۱۱۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی، از امروز آغاز خواهد شد. انتخاب زمین‌ها برای اجرای این طرح در شهرها و مناطقی است که از سرانه‌های خدماتی و تاسیسات زیربنایی برخوردار هستند و در عین حال نیاز تقاضا متناسب با جامعه هدف است.

* تاکنون ۱۶۷ هزار واحد از نهضت خانه‌سازی آغاز شده است.

* حجم سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و متاثر از این تحرک و اراده سایر ظرفیت‌ها به مدار می‌آیند و ساخت و ساز رونق می‌گیرد.

* طبق تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم، مقرر شد تا ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب این تفاهم‌نامه‌ در سطح کشور اجرا شود که امروز ۶۵۰۰ واحد در قالب این تفاهمنامه‌ اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

* احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در آستانه آغاز به کار برای احداث است.

* بانک مسکن با تفاهم‌نامه‌ای که به‌زودی منعقد می‌کند طرح اتصال متقاضیان صندوق پس‌انداز مسکن یکم را به طرح اقدام ملی فراهم می‌کند و این اقدام موجب می‌شود نقدینگی مردم برای تامین مسکن مورد نیاز، افزایش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.