ترامپ در صفحه توییتر خود با اشاره به اطلاعات فاش شده در مورد نشست هفته گذشته «دین باگت» (Dean Baquet) سردبیر روزنامه نیویورک تایمز با اعضای تحریریه این روزنامه، نوشت که یک افشاگر، مچ نیویورک تایمز ناکارآمد را به عنوان یکی از مخربترین نمونه های روزنامه نگاری در طول تاریخ، گرفته است. این روزنامه در حال تغییر رویکرد خود از روایت ساختگی تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه به آزار رقبای سیاسی با استفاده از مساله نژادپرستی است.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری نوشت: روزنامه نگاری در تاریخ کشور ما به سطحی افول کرده که چیزی بیش از دستگاه تبلیغاتی شرورانه برای حزب دموکرات نیست.

وی افزود: گزارش ها به حدی کذب، جانبدارانه و شرورانه است که به یک شوخی مشمئرکننده تبدیل شده است. اما عموم مردم آگاه هستند.

ترامپ در توییت دیگری اینطور نوشت: با همه این موارد، این دولت دستاورد داشته است، تصور کنید اگر رسانه های صادقی داشتیم که نداریم، چه نتایجی در نظرسنجی ها کسب می کردم. 

سردبیر نیویورک تایمز نشستی با اعضای تحریریه این روزنامه برگزار کرد تا در مورد موضوعات مرتبط با پوشش خبری از جمله نحوه تهیه گزارش در مورد ترامپ و نژادپرستی، گفت و گو کند.

این نشست در پی بالا گرفتن جنجال در مورد مطلبی با عنوان «ترامپ خواستار وحدت در برابر نژادپرستی است»، برگزار شد. این عنوان روزنامه نیویورک تایمز در مورد واکنش ترامپ به تیراندازی اخیر در شهر ال پاسو در ایالت تگزاس اشاره داشت.   

گفته می شود که مظنون این حمله، مانیفستی نژادپرستانه علیه مهاجران است.  

این تیتر که مورد انتقاد گروهی از نمایندگان دموکرات آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور قرار گرفت، ‌ به «حمله به نفرت، ‌ اما بدون سلاح» تغییر یافت.

ترامپ از زمان راهیابی به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶، به طور مکرر رسانه های خبری منتقد خود را هدف حملات انتقادی قرار داده و از این رسانه ها به «اخبار جعلی» و «دشمن ملت» نام برده است.

یک جوان ۲۱ ساله در ۱۲ مرداد با ورود به یک فروشگاه در شهر مرزی ال پاسو ایالت تگزاس اغلب حاضران را که لاتین تبار بودند، به گلوله بست که بر اثر آن ۲۲ نفر کشته و بیش از ۲۶ تن زخمی شدند. در این حادثه هشت شهروند مکزیکی کشته شدند.  

حادثه تیراندازی ال پاسو همزمان با تنش های دیپلماتیک میان آمریکا و مکزیک بر سر تجارت و مهاجرت، موجب احساس بیزاری گسترده ای در مکزیک شد.

رئیس جمهوری آمریکا بارها در سخنان خود مکزیکی‌ها را به دلیل عدم حفاظت از مرزهای مشترک مورد سرزنش قرار داده و مهاجران این کشور را متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده است.  

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معتقدند، ترامپ یک نژادپرست است و سخنان جانبدارانه وی از نژادپرستی به خصوص از «برترپندارهای سفید پوست»، حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.