رویترز گزارش داد، این واکنش دولت امارات متحده عربی بعد از آن مطرح شد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پسر بزرگ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دیدار نماینده‌ای از جانب ولیعهدهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی رفته است.

انور قرقاش، دستیار وزیر امور خارجه امارات در توئیتر گفت: باید به حقایق مربوط به اشارات و گمانه‌زنی‌ها توجه شود. امارات متحده عربی هیچ‌گونه تلاشی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نداشته است.

او تصریح کرد: مقام‌های امارات متحده عربی نیز مثل دیگر دولت‌های دوست آمریکا ارتباطاتی با کارکنان و مشاوران هر دو کمپین اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ داشته‌اند تا از بابت مواضع مربوط به سیاست خارجی کاندیداها مطلع شده و اطلاع‌رسانی نیز کنند.

چند روز پیش روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که نشستی در اوت ۲۰۱۶ برگزار شده که در آن جورج نادر، یک تاجر لبنانی آمریکایی به نمایندگی از ولیعهدهای امارات و عربستان به دیدار دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ ترامپ رفته و در این نشست یک حامی مهم کمپین انتخاباتی ترامپ یعنی اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بلک واتر سابق حضور داشته است.

با این حال وکیل دونالد ترامپ جونیور گفت که این نشست به هیچ نتیجه‌ای منجر نشده است.

وکیل نادر اعلام کرده که موکلش کاملا با تحقیقات مربوط به رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکایی پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه همکاری داشته و به این همکاری نیز ادامه خواهد داد.

این در حالی است که مولر همچنان به تحقیقاتش درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به نفع ترامپ ادامه می‌دهد.

ترامپ هرگونه همدستی با روسیه برای پیروز شدن در این انتخابات را رد کرده و تحقیقات رابرت مولر را با لفظ "شکار جادوگر" توصیف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که این نشست‌ها نشان می‌دهند که کشورهایی علاوه بر روسیه ممکن است که درصدد کمک به کمپین ریاست جمهوری ترامپ بوده باشند.

از سال ۱۹۷۴ آمریکا هرگونه کمک مالی اتباع خارجی به کمپین‌های سیاسی در این کشور را و سپس کمک مالی این اتباع به احزاب سیاسی را نیز ممنوع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.