این گزارش بیانگر افزایش دقت، قدرت انفجار و مانورپذیری موشک‌های ساخت صنایع دفاعی و پیشرفت‌های حاصله در حوزه‌های پدافند هوایی، رزم دریایی، رزم هوایی، رزم زمینی و جنگ الکترونیک و توان انتظامی است. همچنین در این جلسه رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت از تلاش‌های مؤثر و تعیین‌کننده صنایع دفاعی تشکر و قدردانی کردند.

گزارش وزارت نیرو از اجرای موفق برنامه خاموشی صفر برای سال ۹۸

در ادامه جلسه، وزیر نیرو با اشاره به تبعات خاموشی‌های سال ۹۷ به دلیل کاهش نزولات آسمانی طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ و در نتیجه کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی، از هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اعمال برنامه‌های «مدیریت محلی مصرف برق» به‌عنوان مهم‌ترین عامل گذر موفق از پیک سال ۹۷ نام برد.

وزارت نیرو تامین برق با خاموشی صفر برای سال ۹۸ را در دستور کار قرار داد.

این برنامه علی رغم محدودیت‌های شدید مالی، منتج به اضافه شدن ۳۲۵۱ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی و کاهش ۳۸۷۴ مگاواتی پیک بار و کاهش رشد اوج بار به یک درصد شد و در کنار افزایش تولید نیروگاه‌های آبی باعث گذر موفق از اوج بار سال ۹۸ بدون اعمال هرگونه خاموشی شد.

مجموعه این اقدامات باعث شد که با وجود تحریم های ظالمانه برای پازدهمین سال متوالی صنعت برق ایران با پایداری کامل، پیک بار کشور را تامین نماید. 

در ادامه جلسه این جلسه هیات دولت، اهم اقدامات و آثار «برنامه وزارت نیرو در تامین برق مطمئن و پایدار در اوج بار سال ۹۸» مطرح شد.

تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی موجود، ایجاد ظرفیت جدید و افزایش توان عملی و رفع محدودیت های تولید، افزایش توان تولید نیروگاه های آبی، مدیریت مصرف و تقاضای برق، منطقه گرایی و صادرات برق، توسعه شبکه و فرکانس برق، از مهم ترین این موارد محسوب می شود.

هم چنین طی تابستان سال ۹۷ تا ۹۸ با وجود محدودیت های مالی و بین المللی با سرمایه گذاری ۱۶۴۵ میلیون یورو به میزان ۳۲۵۱ مگاوات نیروگاهی ایجاد شد که ثبت رکورد در بازه زمانی یکساله تلقی می‌شود. این افزایش ظرفیت در قالب ۱۵ واحد نیروگاهی جدید در ۱۲ استان و راه اندازی مجدد دو واحد نیروگاهی و افزایش توان عملی واحدهای گازی ۸ نیروگاه به میزان ۳۱۸ مگاوات و رفع محدودیت تولید ۴ نیروگاه بخار به میزان ۲۴۶ مگاوات ایجاد شد.

همین طور در نیتجه اقدامات مدیریت مصرف، شاهد کاهش ۳۸۷۴ مگاوات در ساعات اوج مصرف بودیم. مجموعه اقدامات مدیریت مصرف در قالب محورهایی از قبیل اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف، تغییر ساعات کار ادارات، جلب مشارکت و جا به جایی بار صنایع و پمپ های کشاورزی و ایستگاه های گاز، نصب کنتورهای هوشمند و ایجاد مراکز پایش و کنترل برخط بار و اطلاع رسانی وسیع و مقایسه میران مصرف استان ها با هم، صورت گرفت.

تصویب آیین ‌نامه اجرایی قانون جامع حدنگاری (کاداستر) درخصوص مصادیق جنبه‌ های امنیتی

هیئت دولت در ادامه، آیین‌ نامه اجرایی قانون جامع حدنگاری (کاداستر) مربوط به مصادیق جنبه ‌های امنیتی را تصویب کرد.

مطابق این قانون، تمامی دستگاه ها مکلفند تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره ‌بردار و نقشه ‌های مختصات جغرافیایی املاک مذکور را با رعایت جنبه های امنیتی در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تهیه نقشه‌ های کاداستر قرار دهند.

صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق - مشهد

هیات وزیران به منظور تأمین هزینه‌های اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود ۲۷۱ کیلومتر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور را به‌عنوان نماینده این وزارت برای انعقاد قرارداد با شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی (به سهامداری شرکت‌های تیراژ، آرادان، اس دی ام، توچال و توسار) تعیین کرد.

تصویب آیین‌نامه «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع»

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» را به تصویب رساند.

دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه اقدامات لازم را به عمل آورد.

همچنین مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط، بر اساس آیین‌نامه ای است که به تصویب دولت می رسد.

این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.