علی دارابی در آیین اختتامیه این جشنواره که در شهر بجنورد برگزار شد، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه استانداری و صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: در فاصله برگزاری جشنواره بیست و یکم در شهریور ۹۷ در شهرکرد تاکنون معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما گام‌های بزرگی را برداشته‌اند.

وی افزود: برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌رغم تلاش بدخواهان و دشمنان ملت ایران رسانه ملی به طور اعم و صداوسیمای مراکز بطور اخص پر فروغ ظاهر شدند؛ برنامه‌های ویژه مراکز از مستند، کارنامه انقلاب، مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های گفت‌وگو محور، همه توانستند پرچم رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات و کارنامه پرافتخار انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته را به اهتراز درآورند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در تیرماه سال جاری با شکوه هرچه تمام در کرمانشاه برگزار شد خاطرنشان کرد: برگزاری این رخداد بزرگ در مناطق زلزله زده و ایجاد روحیه شادی و نشاط در میان کودکان سرزمین‌مان، در خطه دلاورخیز و مومن کرمانشاه و مشاهده برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران حوزه پویانمایی و عروسکی که با شور و نشاط شاهد احیاء و رونق کسب و کار در این صنعت و هنر بوده‌اند تمام خستگی‌ها را از ما و همکاران دور کرد و امید به فردای بهتر و پیشرفت همه جانبه کشور را در میان ما بیش از گذشته بوجود آورد.

وی ادامه داد: مطالعه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام برای تولید ۲۰۰۰ مستند تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در یک بازده سه ساله که از امسال اجرایی شده است پدیده بزرگ و منحصر به فرد نهضت مستند سازی در مراکز محسوب می‌شود.

دارابی با اشاره به تشکیل ستاد و کارگروه‌هایی در مراکز استان‌ها و ستاد معاونت برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، اقدام و نظارت بر حسن اجرای کارها در حوزه بیانیه گام دوم، شعار سال رونق تولید و زبان و ادب فارسی عنوان کرد: تشکیل ستاد انتخابات در همه مراکز و ستاد معاونت که در سال ۹۷ تشکیل شده است و برنامه‌های مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات که راهبرد اصلی رسانه ملی است را باید به این مجموعه اضافه کرد.

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: تدوین و ابلاغ نظامنامه پژوهش برنامه‌ای صداوسیمای مراکز در ۹ فصل و ۴۴ صفحه به مثابه راهنمای عمل تولید بر پایه پژوهش را که برای نخستین بار صورت گرفته است باید یکی از کارهای مهم و بزرگ به شمار آورد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون آموزش روح حاکم بر همه مدیران و مراکز شده است اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی در هر استان، مناطق، تهران در بخش‌های مختلف را باید یک کار بزرگ معاونت برشمرد. چرا که ما در سازمانی مشغول خدمت هستیم که یاد دهنده و یادگیرنده است.

دارابی گفت: دو سال است که مراکز تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی با یکدیگر را آغاز کرده‌اند، استان‌های همجوار تجربه خوبی از این کار کسب کرده‌اند و این تجربه مفید سرآغاز تولیدات مشترک با کشورهای همسایه در نوار مرزی است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما ادامه داد: اعضای برجسته هیات داوران در حوزه کارهای نمایشی اظهار داشته‌اند امسال تعداد آثار با کیفیت و جذاب به حدی بود که کار داوری بسیار سخت و رقابت تنگاتنگ و دشوار بود و کاملاً گویای رشد آثار نمایشی در سه سال اخیر را بیانگر بود.

وی اظهار کرد: تولیدات امسال در حد نسبتاً زیادی از ظرفیت‌های بومی مثل گویش و زبان، لباس، جغرافیای انسانی، موضوعات منطقه‌ای و هنرمندان مراکز استان‌ها استفاده کرده‌اند، کیفیت تله فیلم‌ها به حدی بالا بود که اگر در هر جشنواره‌ای شرکت کنند بدون شک برترین جوایز را نصیب خود خواهند کرد و جای پخش آن‌ها در بهترین ساعات و طلایی‌ترین زمان در شبکه‌های سراسری است.

دارابی با بیان اینکه در بخش سریال‌ها و مجموعه‌های نمایش آثار درخشانی را شاهد بودیم که نشان از رشد سریال‌سازی دارد، گفت: در حوزه رادیو دو رخداد بزرگ صورت گرفت از جمله اینکه جشنواره استانی چلچراغ توسط صدا و سیمای مرکز فارس و آستان احمدی و محمدی در حوزه تولیدات مرتبط با حضرت شاهچراغ احمد بن موسی(ع) و برگزاری نخستین جشنواره استانی در خراسان رضوی در زمستان سال جاری با مشارکت آستان قدس رضوی برای تولیدات رادیویی رادیو زیارت که نقش مهمی در افزایش تولید برای حوزه زیارت و شناسایی و کشف استعدادها جدید برای برنامه‌سازی در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: با موافقت و دستوری که رئیس سازمان صدا و سیما صادر کرد بیش از ۴۰ نفر از همکاران در مراکز که آثارشان در جشنواره‌های مختلف به ویژه تولیدات مراکز در چند نوبت حائز رتبه شده برابر سوابق و تحصیلات تبدیل وضعیت همکاری یافته‌اند و این اقدام برای نخستین بار در سازمان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی اگرچه تا رسیدن به نقطه مورد انتظار فاصله دارم اما تولیدات خوب، تلاش‌های ارزنده و به خصوص آموزش‌های کاربردی مناسبی برای همکاران صورت گرفته و افق بیش رو در این حوزه بسیار امیدوار کننده است.

دارابی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از استادان، صاحب‌نظران، کارشناسان خبره امر بررسی و داوری آثار را برعهده داشتند گفت: جشنواره بیست و سوم به میزبانی استانداری و صدا و سیمای اردبیل در تابستان سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.