استراماچونی نام یک فوروارد را به باشگاه معرفی کرده است. این بازیکن ۳۶ سال سن دارد ولی استراماچونی می‌گوید کاملاً آماده است و می‌تواند برای آن‌ها خوب گل بزند. به نظر می‌رسید خرید شیخ دیاباته کافی بود و دیگر خط حمله از نظر استراماچونی نیاز به بازیکنی ندارد ولی مصدومیت او شدیداً سرمربی ایتالیایی را نگران کرد و در روزهای آینده یک نام جدید به استقلالی‌ها داد. این مهاجم ۳۶ ساله البته برای امضای قرارداد با باشگاه دو شرط اساسی و مهم دارد. او می‌گوید قراردادش باید دوساله باشد. از سویی این بازیکن شرط گذاشته که باشگاه باید ۶۰ درصد از پولش را در همان زمان امضای قرارداد پرداخت کند!

مسئولان استقلال هم از این شرط دوم تعجب کرده‌اند و می‌گویند حتی بزرگترین باشگاه‌ها برای خریدن گران‌ترین بازیکنان جهان هم ۶۰ درصد از دستمزد را همان ابتدای کار نمی‌دهند. این بازیکن باتجربه شنیده در ایران باشگاه‌ها پول نمی‌دهند و معمولاً کار به شکایت می‌کشد به همین دلیل همراه ایجنتش این شرط را برای استقلال گذاشته است. ظاهراً ایجنت این بازیکن با یک ایرانی ارتباط نزدیکی دارد و به قول معروف با اطلاعات وسط گود آمده است. باشگاه به شدت با این شرط مهاجم ۳۶ ساله مخالفت کرده و گفته اصلاً و به هیچ عنوان آن را نمی‌پذیرد. یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال روز گذشته گفت در صورتی که بخواهند این شرط را بپذیرند در واقع یک بلوا در داخل تیم راه انداخته‌اند. بازیکنان داخلی نسبت به این مسئله موضع می‌گیرند و خلاصه جو داخلی به هم می‌ریزد. فصل گذشته استقلال تجربه‌ای داشت که برایشان عبرت شد. این باشگاه مارکوس نیومایر و الحاجی گرو را به خدمت گرفت که این بازیکنان نتوانستند توقعات را برآورده کنند ولی پول کلانی از باشگاه گرفتند. بازیکنان داخلی هم که متوجه این موضوع شدند، علیه باشگاه موضع گرفتند. استقلال که از این اتفاق عبرت نگرفته بود در نیم‌فصل قراردادی ۲۴۰ هزار دلاری با ایسما و منشا بست. این قراردادها هم بدجور بلوا درست کرد. کار به جایی رسید که بازیکنان در هفته‌های آخر فصل علناً رودرروی مدیران استقلال ایستادند و گفتند چرا بازیکنانی در حد منشا و ایسما باید برای نیم‌فصل بالای ۳ میلیارد بگیرند و آن‌ها برای کل فصل ۵/۱ میلیارد تومان؟ 

باشگاه بعد از این دو تجربه تلخ، قصد ندارد دوباره دست به چنین کاری بزند. شاید هم در نهایت آن‌ها تصمیمی بگیرند که خاطره ایسما، منشا، نیومایر و گرو دوباره زنده شود. آن‌ها قصد داشتند این بازیکن را راضی کنند تا با شرط و شروط‌شان برای امضای قرارداد کنار بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.