از زنگا تا شوستر

بعد از منتفی شدن حضور مربی پرآوازه ترک بار دیگر نام زنگا قوت گرفت؛ اما کانال‌ها و سایت‌های هواداری به هیچ عنوان به این مربی ایتالیایی روی خوش نشان ندادند. دلیل هم مشخص بود او این اواخر هیچ عنوان درخور توجهی کسب نکرده است و هرجا که رفته حکم اخراج پای قراردادش افتاده است. علاوه براین رد پای برخی افراد در درون باشگاه هم در این انتخاب دیده می‌شد و همین مساله بازهم نگرانی‌ها درمورد زدوبندهای پشت پرده را قوت بخشید تا زنگا در لیست سیاه آبی‌ها قرار گیرد. این وسط حتی پای رحمتی هم وسط آمد که به همراه آنالیزور تیم که سابقه کار با زنگا را دارد به دنبال جذب این مربی است. به‌نظر می‌رسد حساسیت آبی‌ها روی کاپیتان تیم آنقدر زیاد شده که این خبر بیشتر از اینکه به حضور این مربی کمک کند، جنبه دافعه پیداکرد.

زنگا دراستوا بخارست وستاره سرخ بلگراد قهرمانی در لیگ‌های این دوکشور را کسب کرده بود؛ اما این قهرمانی‌ها به ۱۰ سال پیش برمی‌گشت. او از وقتی به حوزه خلیج فارس آمده با هیچ‌کدام از تیم‌هایش دستاوردی نداشته است کارنامه‌ای که شانس او را بسیار کم کرده است. بعد از زنگا اسامی دیگر مطرح شده است از زلاتکو دالیچ، وینفردشفر، برند شوستر تا آرمین فه. این وسط هواداران استقلال سراغ بزرگ‌ترین نام رفتند و بیشتر روی خوش به برند شوستر سرمربی سابق رئال مادرید نشان دادند. کسی که البته در تیمی مثل ختافه هم توانسته بود کارنامه قابل قبولی از خود به‌جای گذارد. در مورد وینفرد شفر اما صحبت از سفارش و سلیقه حسن روشن به میان آمد کسی که این چند سال پیش کارش به تایلند هم کشیده شد و جالب اینکه آنجا هم اخراج شد. این چند نام در تمام طول تعطیلات روی ترازوی افکار عمومی قرار گرفتند و استقلالی‌ها از زوایای مختلف به بررسی کارنامه ایشان پرداختند. سوال این بود که نسخه شفابخش آبی‌ها در جیب کدام‌یک خواهد بود؟

 

درموت می‌ماند

این وسط اما یک روایت دیگر هم وجود دارد. شنیده‌ها از داخل تیم با فضای رسانه‌ای متفاوت است. استقلال با درموت برد، مربی‌ بدنسازی که البته یک فاکتور ویژه و مورد علاقه استقلالی‌ها را دارد و آن خارجی بودن است. او شرایط تیم را می‌شناسد و نیازی به هدر دادن زمان برای آشنایی با شرایط ندارد. از طرف دیگر او ارزان هم هست و استقلال برای حفظ او نیاز به ریخت‌و‌پاش ندارد. برخی از روایت‌ها از داخل تیم حاکی از آن است که باشگاه به حفظ او هم فکر می‌کند فرمول هم فرصت دادن تا دربی است. اگر نتیجه گرفت که او را حفظ می‌کنند و اگر هم باخت آنها چیزی را از دست نداده‌اند؛ چون شرایط از آنچه هست بدتر نمی‌شود و مربی جدید هم با شکست در دربی نمی‌سوزد. اما ازهمین حالا هم قابل پیش‌بینی است این سناریو به شدت از سوی هواداران استقلال با واکنش منفی همراه خواهد شد. آنها به انتخاب یک مربی بزرگ حساسیت پیدا کرده‌اند و حاضر نیستند وقتی در اردوگاه حریف یک مربی بزرگ مشغول به کار است و نتیجه هم گرفته به گزینه‌های دم دستی رضایت دهند حتی اگر موفقیت‌های مقطعی هم نصیب تیمشان کند.