«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه و در پی توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط ایران گفت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس  شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

این در حالی است که «توبیاس الوود» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت که باید در راستای کاهش تنش‌ها تلاش شود.

وی افزود: «نخستین و مهمترین مسئولیت ما، اطمینان از این موضوع است که راه‌حلی برای موضوع پیدا شود.»

از سوی دیگر روزنامه «تلگراف» در نسخه روز یکشنبه خود گزارش داد که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که با پارلمان این کشور خواهد داشت، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس بدهد.

بر این اساس، کابینه وزیران انگلیس در حال طراحی تحریم‌هایی برای اعمال علیه ایران هستند و هانت نیز قرار است روز دوشنبه اجرای بسته اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را که شامل مصادره احتمالی دارایی‌های ایران می‌شود، اعلام کند.

طرح اعمال تحریم علیه ایران از سوی لندن در حالی مطرح می‌شود که «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی انگلیس خواستار کاهش تهدیدات علیه ایران شد.

وی که با شبکه «بی‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، گفت: «پیشتر نیز تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران به خصوص در بخش تحریم‌های اقتصادی داشتیم. بنابراین معلوم نیست که چیزهای اضافی دیگری وجود داشته باشد که  بتوانیم انجام دهیم البته تمامی گزینه‌ها را مد نظر خواهیم داشت.»

وزیر اقتصاد انگلیس اضافه کرد: «این (توقیف نفتکش انگلیسی) اقدامی غیرقانونی بوده و ما قصد داریم تمامی راه‌های دیپلماتیک ممکن برای حل این موضوع را دنبال کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.