جلسات سفرنامه خوانی دو بار در ماه از کتاب «سفرنامه برادران امیدوار، نخستین جهانگردان پژوهشگر ایرانی» در موزه برادران امیدوار با هدف ارتقاء جایگاه علمی موزه‌ها و ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطبان موزه و  برای تشویق به مطالعه و کتابخوانی و همچنین تشویق به سفر به مناطق مختلف در مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود که حضور علاقمندان در آن، آزاد و رایگان است.

دومین جلسه سفرنامه خوانی امسال با حضور «عیسی امیدوار» دوشنبه (۳۱تیر ماه ۱۳۹۸) ساعت ۱۰ تا ۱۲، در موزه برادران امیدوار در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

سفر عیسی و عبدالله امیدوار در سال ۱۳۳۳ ه‍جری شمسی برای درک نادیده‌های جهان با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰دلار و با عبور از مرز افغانستان و ایران آغاز شد که با گذر از جنگل‌های آمازون و آفریقا، صحرای گرم و سوزان ربع الخالی عربستان، سرزمین‌های ناشناخته آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب شمال و جنوب پایان یافت. حاصل سفر ۱۰ ساله‌ آنها به ۹۹ کشور از پنج قاره جهان، هزاران عکس،  فیلم،  صنایع دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی است.

موزه برادران امیدوار ۵ مهر ماه ۱۳۸۲ همزمان با آغاز هفته جهانگردی در عمارت کالسکه خانه مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد افتتاح شد. این موزه از سه گالری تشکیل شده که ادوات شکار، حیوانات و حشرات تاکسیدرمی‌شده، آلات موسیقی، مجسمه‌های چوبی، جواهرات سنتی، ظروف سفالی، سنگواره‌ها، صدف‌ها، مرجان و عکس‌هایی از اقصی نقاط جهان و مراسم و آداب و رسوم قبایل بدوی و بومیان نقاط گوناگون در آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.