اسدالله عباسی عصر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی در سالن اجتماعات فرمانداری املش اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط تحریم‌ها در خصوص چگونگی هزینه کرد اعتبارات حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

وی بر ضرورت کار جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی و حل مشکلات مردم با توجه به شرایط فعلی کشور تأکید کرد و افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن و محدود بودن منابع اعتباری می‌طلبد تا مدیران باکار جهادی مانند سال‌های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس عمل کنند و اجازه ندهند تا اجرای پروژه به دلیل محدودیت منابع، طولانی و با هزینه کرد بالایی انجام شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس طولانی شدن پروژه راه املش به شلمان و کنارگذر کلاچای را خیانت بزرگ در حق نظام و دولت دانست و تصریح کرد: طولانی کردن اجرای یک پروژه یعنی گران کردن انجام آن طرح و تحمیل هزینه اضافی به‌نظام و دولت که این کار غیرمسئولانه است و باید شرایط کشور را درک و بر اساس آن مدیریت و تصمیم‌گیری کرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با سرعت بخشی به کارهای عمرانی در توسعه و پیشرفت شهرستان املش تلاش کنند و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌توانند با تعامل و همدلی در انجام طرح‌ها حداکثر همکاری را داشته و در صورت نیازمند بودن به کمک یقیناً از منابع ملی حمایت‌هایی می‌توان گرفت.

اداره کشور بدون درآمدهای نفتی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه مجلس بودجه سال ۹۹ را بدون در نظر گرفتن نفت برنامه‌ریزی می‌کند، بیان کرد: برنامه اداره کشور بدون در نظر گرفتن صادرات نفت در نظر گرفته‌شده و تلاش می‌شود که یک بخش از کسری بودجه با دریافت مالیات از افرادی که فرار مالیاتی دارند جبران شود.

وی اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی، اصلاح نظام مالی نفت و گاز، اصلاح مالیاتی، ارتقای توسعه، عدالت و تعهدات دولت و کنترل و نظارت بر درآمدهای نفتی را از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس اعلام کرد.

افزایش ۷.۸ درصدی اعتبارات املش

فرماندار املش نیز با تأکید بر لزوم همدلی بین مدیران ادارات و نهادها اظهار کرد: در املش برای ایجاد تعادل بخشی و عدالت اعتباری، تمام پروژه‌های کدینگ و نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی موردبررسی قرار گرفت تا بر اساس توان و میزان اعتبارات شهرستان در بین دستگاه‌های لازم توزیع شود.

یونس محمودی بر ضرورت اجرا و تحقق پروژه‌های عمرانی و زیرساختی نیمه‌تمام املش بر اساس سیاست‌های راهبردی دولت تأکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همت و تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد شرایط خوب و مؤثر در تحقق پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه دو شاخص مهم جمعیت و محرومیت برای تقسیم اعتبارات در نظر گرفته‌شده، تصریح کرد: میزان اعتبارات سال ۹۸ شهرستان املش بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان است که این میزان اعتبارات در نظر گرفته‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷.۸ درصدی روبه‌رو بوده که برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص داده‌شده است.

فرماندار املش با اشاره به جمعیت و نیمه برخوردار بودن املش، این شهرستان می‌بایست نسبت به سال گذشته از اعتبارات پائین تری برخوردار می‌شد، گفت: با اتخاذ سیاست‌های مؤثر در سطح استان و حمایت‌های مسؤولین شاهد رشد اعتبارات هستیم و امیدواریم با ادامه‌دار بودن این روند حمایتی بتوانیم موانع، مشکلات و انسدادهای موجود در این شهرستان را حل و شاهد رشد و شکوفایی پروژه‌های عمرانی باشیم.

محمودی پنج‌تا هفت درصد پروژه‌های نیمه‌تمام بالای ۵۰ تا ۷۰ درصد شهرستان املش را مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود: بازنگری و اجرای طرح‌ هادی و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران باید از اولویت‌های شهرستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک درصد اعتبارات از سرفصل‌های ابلاغی به شهرستان املش به سپاه پاسداران و احداث پایگاه‌های مقاومت در سطح این شهرستان اختصاص‌یافته، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد اعتبارات بر اساس بند «ب» ماده پنج قانون توسعه آب شرب به آب شرب روستایی اختصاص‌یافته است.

وجود ۶۸ پروژه عمرانی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۵ درصد

فرماندار املش پروژه‌های کددار این شهرستان را تعداد 204 طرح اعلام کرد و گفت: از 101 پروژه عمرانی در سال 98 تعداد 68 پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت 50 تا 75 درصد داریم که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی توجه به آب شرب و زراعی به‌عنوان یکی از مشکلات زیستی مردم را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی از ضروریات است و هر روستایی که فاقد طرح هادی باشد یعنی آن روستا فاقد شناسه اقتصادی و اجتماعی بوده که هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در حوزه کاری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و روبنایی و زیرساختی در این روستاها شکل نخواهد گرفت.

محمودی بر ضرورت ایجاد راه‌های متوازن و پایدار روستایی تأکید کرد و افزود: امیدوارم با اهتمام و تلاش همه مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این اعتبارات تخصیص‌یافته و به مؤلفه‌های موردنظر دست‌یابیم.

وی با اشاره به اینکه از سفر نخست ریاست جمهوری به استان گیلان ۵۰ میلیارد تومان به مقوله تعمیر و لایروبی استخرها و احداث سردهنه و ۱۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با همکاری نماینده و پیگیری استانداری قدر السهم شهرستان املش مشخص شود.

فرماندار املش از اختصاص پنج میلیارد تومان به خانه فرهنگ و هنر املش از دور دوم سفر ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: املش مهد آزادمردان، نامداران در حوزه فقهی و کلامی، طبی و پزشکی بوده که احداث خانه فرهنگ و هنر در این شهرستان می‌تواند از مهم‌ترین زیرساخت‌های این شهرستان قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.