مازیار حسینی در گفتگوی زنده تلفنی با خبر نیمروزی با اشاره به نشست امروز رئیس جمهور با مدیران ارشد بخش مسکن افزود: در این نشست، چشم انداز و راهکارهای تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضای مسکن در حضور رئیس جمهور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از پیشرفت طرح اقدام ملی نیز داده شد و برنامه‌های عملیاتی این بخش و همچنین تکمیل مسکن مهر، بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیلاب ماه‌های اول سال و مسکن روستایی تشریح شد.

حسینی افزود: طرح اقدام ملی با ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون ۵۷ هزار و ۸ واحد آن در دست ساخت است و در آینده نزدیک، کلنگ زنی و آماده سازی زمین برای ۱۵۰ هزار واحد دیگر با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: در بخش مسکن مهر نیز، در چند ماه گذشته ۱۱۲ هزار واحد تکمیل شده و با تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن، آماده تحویل یا تحویل مردم شده است و در جلسه امروز نیز مقرر شد ۱۶۵ هزار واحد مسکن مهر دیگر که نیاز به انشعابات آب و برق دارد با همکاری وزارت نیرو بزودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد و با این دو اقدام، عملا به سمت جمع شدن پرونده مسکن مهر می‌رویم.

وی تصریح کرد: همچنین موضوع ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی هم که ساخت آن برعهده بنیاد مسکن است تشریح شد و عملا با انجام این طرح ها، بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور در حال ساخت است که با این اقدام، عملا جریان ساخت تولید مسکن در مدار اصلی خود قرار می‌گیرد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص بازسازی منازل آسیب دیده از سیل ابتدای سال گفت: از حدود ۷۰ هزار واحد آسیب دیده در سیلاب اخیر، ۴۰ هزار واحد آن تعمیری بود که تا پایان مرداد عملیات تعمیر به پایان رسیده و تحویل مردم می‌شود ضمن اینکه برای ساخت ۳۰ هزار واحد احداثی هم برنامه ریزی شده و ۱۴ هزار واحد آن در مرحله پی کنی و فونداسیون ریزی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.