اضطراب، حسی که به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استرس‌زا همراه با تپش قلب یا عرق کردن کف دستان به وجود می‌آید. عوامل به وجود آورنده اضطراب برای هر فرد متفاوت است. از عوامل مشترک به وجود آورنده اضطراب می‌توان به روز اول کار در محلی جدید یا هنگام ارائه یک موضوع برای افراد زیاد، اشاره کرد. شناسایی این عوامل و جلوگیری از آنها یک روش بسیار مهم برای سرکوب این حس است.

شناسایی این عوامل زمان‌بر بوده اما از ۵ روش زیر می‌توان برای سرکوب آن کمک گرفت:

از ذهن خود سوال بپرسید

افکار منفی می‌توانند در ذهن ریشه یابند و وضعیت را بهم بریزند. یک راه برای مقابله با آن این است که از ذهن خود سوال بپرسید، آیا واقعاً این فکرهای منفی درست هستند و سعی کنید کنترل افکار را به دست بگیرید.

تمرین تمرکز و نفس عمیق

۴ دم و بازدم عمیق را به مدت ۵ دقیقه امتحان کنید. با انجام این کار می‌توانید ضربان قلب خود را آرام و احساس آرامش را به خود بازگردانید.

آروماتراپی

به ماساژ دادن مواد روغنی آروماتیک استخراج شده از گیاهان آروماتراپی گفته می‌شود. این مواد به شکل روغن، شمع یا بخور معطر هستند که از گیاهانی مانند اسطوخدوس، بابونه یا چوب صندل بدست می‌آیند و موجب احساس آرامش می‌شوند. این مواد می‌توانند گیرنده‌هایی را در مغز فعال کنند که موجب کم شدن اضطراب می‌شوند.

پیاده‌روی یا ۱۵ دقیقه یوگا

گاهی اوقات بهترین روش برای مقابله با اضطراب و عصبانیت، دور شدن از آن شرایط و موقعیت است. تمرکز روی بدن و دوری از فکر کردن می‌تواند به مقابله با اضطراب کمک کند.

نوشتن افکار

نوشتن چیزی که شما را اذیت و مضطرب می‌کند، آن را از ذهن خارج و خوشایندتر می‌کند.

این روش‌ها برای کسانی است که این حس به صورت پراکنده به آنها دست می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.