محمد شاملو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۷ استانداری تفاهم‌نامه منظومه روستایی را مبادله کردند و در هر استان تفاهم‌نامه دو منظومه شروع شده است.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی چهار استان تمام شده است و طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده، افزود: در سطح کشور ۴,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمران روستایی پیش‌بینی شده است که بخشی از آن به مناطق روستایی سانحه دیده شده اختصاص می‌یابد.

شاملو، ادامه داد: در ردیف ملی ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم و پیش بینی می‌شود که از اعتبارات استانی هم ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار بگیرد.

وی اعتبار احیا بافت‌های با ارزش را ۷۰ میلیارد تومان ابلاغ شده عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبارات ۴,۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: برای منظومه‌های روستایی اعتبارات مطالعاتی دو میلیارد تومان جهت تهیه طرح‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین از اجرای طرح هادی در ۱۸ هزار روستا در سطح کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود درسال جاری ۳۵۰۰ روستا پروژه‌های جدید طرح هادی را به اتمام برسانند.

وی به موضوع مناطق حادثه دیده سیل در سال جاری اشاره و اظهار کرد: تیم‌های کارشناسی از دانشگاه تهران، پژوهشکده سوانح طبیعی، مشاورین ذی صلاح را بکار گرفتیم تا تمام روستاهای مختلف کشور که بیش از ۱۵۰۰ روستا سانحه دیده‌اند را مورد بررسی قرار دادند.

شاملو با بیان اینکه تعدادی از روستاها جابجایی کلی و ۱۰۰ روستا جابجایی موضوعی انجام گرفت، تصریح کرد: ۱۶۰ هزار واحد جهت بازسازی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه اعتبار ۷۰ هزار واحد ابلاغ شده است و به‌تدریج تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: تسهیلات مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان، مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض روستایی و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض شهری، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی و پنج میلیون بلاعوض برای مناطق سانحه دیده تخصیص داده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.