احمد مرادپور در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده لرستان و همچنین بررسی پرونده های پرداخت تسهیلات به افراد خسارت دیده در این زمینه، اظهار داشت: در مجموع ۲۵ هزار و ۶۵۱ فقره پرونده در زمینه ساخت مسکن در مناطق سیل زده به بانک معرفی شده است.

پرداخت ۵ هزار و ۲۶۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن

وی با بیان اینکه شش هزار و ۴۶۵ مورد از این پرونده ها منجر به عقد قرار داد شده اند، عنوان کرد: از مجموع شش هزار و ۴۶۵ پرونده، پنج هزار و ۲۶۷ مورد منجر به پرداخت شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه همچنین ۱۷ هزار و ۷۸۳ نفر نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است، گفت: در شهرستان معمولان از مجموع دو هزار و ۷۲۵ پرونده معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات، ۴۲۰ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

مرادپور، تصریح کرد: همچنین از مجموع دو هزار و ۲۰۴ پرونده معرفی شده به بانک در خرم آباد، ۳۵۲ مورد منجر به پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۴۹ پرونده معرفی شده به بانک در بروجرد ۹۴ مورد موفق به دریافت تسهیلات شده اند، گفت: در الیگودرز نیز از مجموع ۷۶۵ پرونده معرفی شده به بانک، ۱۷۶ مورد موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

عملکرد بانک‌های کوهدشت صفر است

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه از مجموع هزار و ۷۹۲ پرونده معرفی شده به بانک در دورود، ۳۷۲ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است، گفت: در شهرستان کوهدشت هیچ گونه تسهیلاتی از سوی بانک‌ها پرداخت نشده است.

مرادپور، افزود: از مجموع سه هزار و ۷۳ پرونده معرفی شده به بانک در دلفان، ۵۴۱ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است، از مجموع هزار و ۷۱۴ پرونده معرفی شده به بانک در سلسله، ۳۷۵ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

وی با بیان اینکه همچنین از مجموع دو هزار و ۵۸۴ پرونده معرفی شده به بانک در شهرستان چگنی، تنها ۹ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است، گفت: از مجموع ۳۰۲ پرونده معرفی شده به بانک در ازنا، ۱۷۴ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

معاون عمرانی استانداری لرستان، بیان داشت: از مجموع ۵۵۳ پرونده معرفی شده به بانک در رومشکان، تنها یک مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

مرادپور، ادامه داد: از مجموع ۷۳۶ پرونده معرفی شده به بانک در سپیددشت، ۳۵ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک های استان در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در لرستان، عنوان کرد: متاسفانه عملکرد بانک‌ها در این زمینه به هیچ عنوان راضی کننده نیست و باید بررسی لازم در این رابطه صورت گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.