گابریل کالدرون که جانشین برانکو ایوانکوویچ شده، در واقع یک ریسک بزرگ را قبول کرده است. او یا می‌تواند با این تیم مثل برانکو نتیجه بگیرد که در این صورت، محبوبیت خود را چند برابر خواهد کرد و یا نمی‌تواند که با این اتفاق، باید منتظر حواشی پیچیده‌ای باشد. 

کالدرون، اما اعتقاد دارد باید تمام خاطرات گذشته از ذهن بازیکنان و هواداران پاک شود و به دنبال یک پرسپولیس جدید باشند. او برای این کار، نیاز به ابزار، زمان و البته فلسفه دارد. فلسفه کالدرون نیز، حمله و استفاده از تاکتیکی‌های تهاجمی است.

در این چند روز که تمرینات پرسپولیس زیر نظر مربی آرژانتینی پیگیری می‌شود، بازیکنان پرسپولیس متوجه یک موضوع مهم شده اند؛ کالدرون عاشق استفاده از سیستم ۳-۳-۴ است. سیستمی که در آن، همیشه ۱+۳ نفر در شرایط طراحی حمله روی دروازه حریف هستند و تیم‌هایی که از چنین سیستمی سود می‌برند، باید دوندگی بالا و قدرت حفظ توپ زیادی داشته باشند.

کالدرون طی روزهای گذشته تلاش کرده تا این ذهنیت را برای بازیکنانش جا بیندازد و فلسفه تمام هجومی را جایگزین فلسفه نتیجه گیری با بردهای اقتصادی کند که توسط برانکو طی سال‌های گذشته در تیم جا افتاده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.