جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در تذکری،‌ هیئت رئیسه را خطاب قرار داد و از رفتار حمایتی هیئت رئیسه نسبت به دولت گله کرد و گفت: وظیفه هیئت رئیسه مجلس تقویت جایگاه قانونی مجلس است اما  متاسفانه می‌بینیم که هیئت رئیسه محترم جلسه روزهای کمیسیون مجلس را با روز جلسه هیئت دولت همزمان کرده‌اند و به این ترتیب امکان حضور وزرا در کمیسیون وجود ندارد. براین اساس گمان این می رود که این کار هیئت رئیسه جهت حمایت از هیئت دولت باشد. از شما می‌خواهیم رسیدگی کنید.»

تذکر به رئیس جمهور با موضوع وزارت آموزش و پرورش نقطه مشترک بسیاری از تذکرهای امروز بود. حیدرعلی آبادی نماینده مردم اصفهان از رئیس جمهور خواست که «رئیس جمهور وزیری را انتخاب کند که علاوه بر رسیدگی به مسائل معلم‌ها اصلاح محتوای کتب درسی و شیوه های آموزشی به کار بگیرند. »

یعقوب شیری نماینده مردم میانه نیز همچون نماینده مردم مهریز از رئیس جمهور خواستند تا برای انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش با دقت بیشتری عمل و پیگیری مطالبات معلمان را فراموش نکند.

در ادامه جلسه علنی مجتبی ذوالنور نماینده قم تذکرهای شفاهی خود را با خطاب قرار دادن رئیس جمهور آغاز کرد و گفت: آقای رئیس جمهور وعده داده بودید که صادقانه با مردم رفتار کنید. وزارت آموزش و پرورش با دانش آموزانش حدود ۱۶ میلیون نفر جمعیت است که بیش از جمعیت چند کشور اروپایی است به نظر شما مردم این استدلال را می‌پذیرند که وزیر یک حوزه گسترده این چنینی به احتمال نسیه نماینده شدن نقد وزارتخانه را رها کند؟آیا موافقت شما با استعفای ایشان مشابه وزرای دیگر است؟ آیا نمی‌دانید که مردم نان گندم خوردند و می‌دانند که این وزیر برای مسئله رتبه بندی و حل مشکل حقوق معلم ها تلاش کرد؟ چرا کمک نمی‌کنید که مشکلات این وزراتخانه حل شود؟

او در ادامه باز هم روحانی را با لحن تند مورد بازخواست قرار داد و از او خواست تا یک ماه همانند دیگر مردم زندگی کند:«من از آقای رئیس جمهور خواهش میکنم به مردم اعلام کنید و شفاف کنید و یک ماه مانند مردم در خورد و خوراک زندگی کنید. در طول تاریخ انقلاب گسترده ترین اختیارات را شما داشتید چرا فرافکنی می کنید؟ چرا فرافکنی می کنید و ذهن مردم را به جای دیگری انتقال میدهید؟ امروز شما برگردید و یک ماه به مردم نشان دهید و با روحیه جهادی کار کنید تا ببینید در مملکت مشکلی نخواهیم داشت.»

صحبت های ذوالنور در مورد حاشیه‌های استعفای وزیر آموزش و پرورش در ادامه با واکنش غیرمستقیم مصطفی کواکبیان نماینده تهران روبرو شد. کواکبیان بدون اشاره به نطق ذوالنور در تذکری خطاب به ربیعی سخنگوی دولت گفت: آقای ربیعی برخی از القائاتی که گفته میشود پاسخ دهند. مثلا در برخی از رسانه ها اعلام میکنند که پذیرش آقای بطحایی به معنای بی توجهی دولت به مسائل معلمان است. مثلا سفر نخست وزیر ژاپن از سوی برخی از رسانه ها به گونه ای جلوه میدهند که انگار ما دنبال آنها بودیم و فقط خواهان میانجیگر هستیم. اما از این نکته غافلند که این اولین سفر ایشان بعد از انقلاب به ایران است.

سالک: آقای ظریف به اینستکس دل نبندید

پس حاشیه‌های استعفای وزیر اموزش و پرورش، نوبت دیگر وزرا هم رسید تا با تذکر نمایندگان مورد خطاب قرار بگیرند.احمد سالک نماینده اصولگرای مجلس تذکرش را به محمدجواد ظریف اختصاص داد و از او خواست:« به اینستکس که کاغذی بیش نیست دل خوش نکنید، به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اعتمادی نیست. مذاکره سم است. »

گله نماینده چالوس از ترافیکی که موجب مرگ یک نفر شد

قاسم احمدی لاشکیب نماینده دیگری بود که تذکر خود را با نام بردن وزرای کشور و راه و شهرسازی آغاز کرد و از مشکلات مردم غرب مازندران در روزهای تعطیلات رسمی کشور گفت: تعطیلات فرا میرسد همه به فکر تفریح هستند اما مردم چالوس به دلیل حبس شدنشان در خانه هایشان ناراحت هستند. سال هاست مردم غرب مازندران به دلیل یک طرفه شدن جاده ها با مشکل مواجه شده‌اند. چقدر بی تفاوتی و تبعیض در کشور وجود دارد؟ آیا می دانید مردم مرزن آباد بیش از ۴۸ ساعت در روزهای گذشته در منازلشان حبس شدند؟ آیا به شما اطلاع دادند فردی به دلیل شرایط سخت ترافیک و داشتن مشکل قلبی جان خود را از دست داد؟

سلحشوری: عضو شورای شهر شیراز تاوان مبارزه با فساد را می‌دهد

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران موضوع حضور بانوان برای تماشای مسابقات ورزشی را دستمایه تذکرش قرار داد و از وزیر کشور خواهان پیگیری بدرفتاری با بانوان در این موضوع شد:« آقای رحمانی فضلی! عده ای از بانوان برای دیدار بازی ایران و سوریه مراجعه کردند که متاسفانه با بی احترامی مواجه شدند،‌ تا کی باید حقوق زنان را فریاد بزنیم؟»

او همچنین از رئیس جدید قوه قضائیه خواست تا در شروع کارهایش نگاه خاصی به پرونده مهدی حجتی عضو شورای شهر شیراز و مسعود کاظمی روزنامه نگار داشته باشد:« گمان می‌رود که مهدی حجتی تاوان مبارزه با فساد را می‌دهد. از سوی دیگر بازداشت روزنامه نگارانی مانند مسعود کاظمی در زمانی که نیاز به وحدت داریم چه ضرورتی دارد؟»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.