آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، این حضور را متفاوت و و پرانگیزه توصیف کرد و با اشاره به توسعه استان خراسان جنوبی نسبت به گذشته، تصریح کرد: باید نسبت به کار‌هایی که انجام شده، خداوند متعال را شاکر باشیم و مسئولانی که این گام‌ها را برداشتند، حتماً نزد خدا ماجور هستند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی، ادامه داد: امروز قوی‌ترین نظام کنترلی، خودکنترلی است؛ به نحوی که خود کارکنان، قانونمند عمل کنند و تخلف نکنند. نظام خودکنترلی به عنوان کارآمدترین نظام کنترلی در گرو اعتقاد به خداست و هرچه معنویت و اخلاق در یک سازمان بیشتر باشد، تخلف و نارسایی کمتر و کارآمدی بیشتر می‌شود.

رئیسی با تأکید بر ضرورت ترویج هرچه بیشتر معنویت و اخلاق اداری، عمومی و حرفه‌ای در دستگاه‌ها اظهار کرد: خراسان جنوبی از پایین‌ترین آمارهای جرم و جنایت برخوردار است که این امر به فرهنگ، دین‌مداری، اخلاق و معنویت مردم این استان بازمی‌گردد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم ضرورت حفظ کرامت کارکنان و ارباب رجوع تصریح کرد: انسان وقتی مردم را دوست داشته باشد، احساس خستگی از کار نمی‌کند و توقع تشکر هم ندارد چون محبت مردم خیلی مهم است و باید همه افتخارمان در زندگی این باشد که مشغول به خدمت هستیم.

رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در نگاه امام علی (ع) اصل بر اعتماد و کنترل است. هرگز نباید از کنترل نگران بود زیرا این امر برای افزایش اعتماد است. اعتماد نیز یک امر مقطعی نیست و نیاز به تداوم دارد. استمرار اعتماد در گرو کنترل و نظارت است و این نظارت‌ها می‌تواند کارآمدی و سلامت یک مجموعه را تضمین کند.

رئیس قوه قضائیه درباره اجرای عدالت نیز گفت: در نظام اسلامی، امام عادل در رأس نظام است اما این کافی نیست و در تمام لایه‌های حکومت باید از ملکه عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه ما در دستگاه‌های مختلف باید مجری فرمان مقام معظم رهبری باشیم و به فعل‌ها و ترک فعل‌ها توجه کنیم، اظهار کرد: گاهی خسارت برخی از ترک فعل‌ها به نظام و کشور و مردم بیشتر از بسیاری از فعل‌ها است.

رئیس قوه قضائیه افزود: برنامه ما در دستگاه قضائی این است که از هر فعل و اقدام مدیران که شجاعانه، مبتکرانه، خلاقانه، برای حفظ اقتصاد ملی، برای مقابله با تحریم‌ها، برای کارآمدی دستگاه مربوطه خودشان، برای رونق تولید و برای جلوگیری از توقف یک کارگاه باشد، با همه وجود حمایت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه مدیر شجاع خطرپذیر در این دوران بسیار ارزشمند است، گفت: در دورانی که دشمنان با تمام قوا وارد جنگ اقتصادی، سیاسی و روانی شده‌اند و عرصه را به ملت ما تنگ می‌کنند، مدیران جهادی کار را پیش می‌برند و باید از آنان حمایت کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ایجاد یأس از سوی دشمنان، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد القا کند که بر بازار کشور کنترلی نیست. بر این اساس مدیران ما با یک برنامه ریزی صحیح باید نشان دهند که می‌توانند بر بازار و نظام توزیع کالا، کنترل و نظارت داشته باشند.

رئیسی با تأکید بر اینکه مطلقاً نباید اجازه داد کار کارگاه‌های تولیدی متوقف شود، تصریح کرد: اگر مشکلی در تولید، مواد اولیه، پرداخت و تسهیلات وجود دارد باید برطرف شود. از سوی دیگر، تنها راه کنترل نقدینگی، هدایت به سمت تولید است تا جلوی تورم و رکود گرفته شود و این نقدینگی به سمت دلالی نرود.

رئیس قوه قضائیه، بهره‌مندی کشور از نیروی متراکم کارآمد جوان و مدیران لایق را زمینه ساز برون رفت از مشکلات دانست و یادآور شد: خراسان جنوبی باید به اقتصاد سنگ، گردشگری و گیاهان دارویی توجه بیشتری داشته باشد.

رئیسی توسعه یافتگی این استان را در پرتو انسجام برشمرد و اظهار کرد: اگر انسجام نباشد و اختلاف در منطقه‌ای وارد شود، از در دیگر توسعه یافتگی بیرون می‌رود.

 

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ناامیدکردن مردم است و ما باید این توطئه را با عمل و اقدام خود خنثی کنیم. هر شخصی که مردم را ناامید کند، بداند که در جهت خواست دشمن قدم برداشته است و هر کاری که در جهت امیدوار کردن مردم انجام شود، به انقلاب، نظام و اعتماد مردم نسبت به کشور و کارآمدی نظام کمک کرده است.

رئیس قوه قضائیه در پایان با قدردانی از همراهی استاندار و نماینده مقام معظم رهبری با دادگستری استان خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های همه بتواند گره گشای کار مردم باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.