سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه اظهار کرد: امروز و در زمان حاضر کمترین تعداد ناوهای آمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس مستقر هستند. این در حالی است که در گذشته بیش از ۳۰۰ فروند ناو آمریکایی و از ۹ فروند ناو هواپیمابر ۵ فروند ناوهواپیمابر در خلیج فارس مستقر بودند.

وی ادامه داد: در آن شرایط نه تنها رزمندگان ما خوف به دل راه نمی‌دادند بلکه باعث خوف و هراس آن‌ها می‌شدند. مسئله حضور ناوهای آمریکایی در دوران کنونی هم مسئله مهمی نیست و این ناوها هم قابلیت عملیاتی ندارند و کاملا در کنترل نیروهای عملیاتی ارتش و سپاه هستند.

سردار فدوی با اشاره به احاطه نیروهای مسلح کشورمان در خلیج فارس تاکید کرد: سال هاست که این احاطه وجود دارد به نحوی که آن‌ها برای حرکت در خلیج فارس و تنگه هرمز حتما باید با نیروهای مستقر کشورمان در شمال تنگه هرمز مکالمه کرده و اجازه عبور بگیرندو توانایی نزدیک شدن به آب‌های ساحلی ما را ندارند.

وی افزود: چند سال قبل ایده‌ای به ذهن دوستان رسید که اینجا خلیج فارس و هر کسی که قصد عبور از آن را دارد باید به زبان فارسی صحبت کند. اکنون تمام ناوهایی که در منطقه هستند به زبان فارسی صحبت می کنند و این به معنای اقتدار است البته این مکالمات هم چندین بار در تلویزیون پخش شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری رزمایش در سال جاری تاکید کرد: نیروهای مسلح طبق برنامه هر سال رزمایش‌های مختلف را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.