یوسف بن علوی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه عمانی در ادامه صحبت‌های خود با بی‌بی‌سی گفت: همه می‌دانند که اگر اوضاع بدتر شود بقیه دنیا نیز ضرر می‌کنند و ابعاد آن قابل اندازه‌گیری نیست. یک جرقه در این ارتباط کافی است.

یوسف بن علوی خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا هر دو از نظر نظامی و فرماندهی این توان را دارند که مانع این وضعیت شوند. در ۴۰ سال اخیر این را نشان داده‌اند. در خلیج فارس هم نیروی دریایی ایران و هم آمریکا خیلی خوب و کامل تثبیت شده‌اند.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: من نگران اشتباهات معمولی آنها نیستم. نگران اشتباهاتی هستم که ممکن است کل منطقه را شعله‌ور کند. در سفر به تهران دیدم از نظر آنها تحریم‌های آمریکا بی‌دلیل و بی‌منطق است. ایرانی‌ها آماده‌اند که در مورد سیاست خارجی‌شان گفت‌وگو کنند اما در شرایطی متفاوت و نه زیر فشار.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید متوجه باشند که یکدیگر را مقصر دانستن، بازی بسیار خطرناکی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.