بهروز آقایی روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار با زیرساخت‌های مناسب و تجهیزات استراتژیک بندری طلایی و کم هزینه برای واردات دام زنده به ایران است و می‌تواند نقش بی بدیلی برای کاهش قیمت و تامین گوشت قرمز کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و دسترسی به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار به عنوان دروازه ورود و انتقال دام‌های سبک و سنگین به کشور است و نقش تعیین کننده‌ای در تنظیم بازار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری انواع کشتی‌ها با ظرفیت حمل دام زنده می‌تواند بزودی از قطب‌های ورود دام شود.

وی تصریح کرد: شهرستان مرزی و ساحلی چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن مرز‌های آبی و خاکی نقش مهمی در صادرات و واردات انواع فرآورده‌های خام دامی بویژه واردات دام و تامین گوشت مورد نیاز کشور دارد.

آقایی اظهار داشت: وجود ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی و بیش از ۱۴۰ کیلومتر مرز خاکی ایران با پاکستان در بخش دشتیاری شهرستان چابهار و بازارچه مرزی ریمدان می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها برای ورود دام زنده به کشور و تولید گوشت قرمز باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ کشتی ۴۷ هزار و ۱۸ هزار راسی دام زنده وارد بندر چابهار و تخلیه شده است خاطرنشان کرد: کشور‌هایی نظیر استرالیا، نیوزلند و برزیل سطح بهداشتی مناسبی در حوزه دام زنده دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بار‌ها سرمایه گذاران بومی برای واردات دام زنده ابراز تمایل کرده اند، ولی به دلایل مختلف اجازه به آنان داده نشده است.

وی بیان کرد: حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و به صرفه‌ترین راه‌ها برای واردات انواع کالا بویژه دام زنده است که امیدواریم از ظرفیت‌های بندر چابهار برای تنظیم بازار گوشت ایران استفاده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.