حسین فرکی با حضور در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر پارس جنوبی جم، گفت: جا دارد به ذوب‌آهن تبریک بگویم که موفق شد به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کند. برای استقلال و پرسپولیس که از حریفان خود شکست خوردند هم آرزوی موفقیت می‌کنم. به تیم‌های گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر که توانستند به لیگ برتر صعود کنند تبریک می‌گویم.

فرکی در مورد شرایط تیمش در آستانه این دیدار، عنوان داشت: پیکان در چند فصل اخیر موفق به شکست پارس جنوبی نشده است و امیدواریم در این بازی به پیروزی دست پیدا کنیم. از روزی که من سرمربی پیکان شدم نتوانستیم در بازی‌های خانگی به پیروزی برسیم. امیدواریم شرایط تغییر کند و به اولین برد خانگی خود در نیم فصل دوم برسیم. پارس جنوبی تیم خوبی است و کادر فنی و هواداران پر شوری دارد. امیدوارم دیدار جذابی از آب در بیاید. با توجه به اینکه مشکلاتی برای پارس جنوبی به وجود آمده برای ما خوش‌بینانه است چون می‌خواهیم مقابل پارس جنوبی جم قرار بگیریم که با تمامی نفرات و با تمام قوا قرار است مقابل ما قرار گیرد.

وی در ادامه درباره حواشی به وجود آمده بعد از برد تیمش برابر تراکتورسازی، عنوان کرد: مسائل هفته گذشته در تبریز به ما آسیب زد. درست است که بازی را بردیم اما برنامه ما به هم ریخت. هواداران تراکتور عاشقانه تیم‌شان را دوست دارند و وقتی تیم‌شان شکست می‌خورد ناراحت می‌شوند و صحنه‌هایی را به وجود آوردند که به فوتبال ما آسیب زد. بازتاب خبری این مساله در خارج از کشور می‌تواند به فوتبال ما آسیب بزند. بازیکنان من وقتی در زمین هستند دوست دارند پیروز میدان باشند. از طرف دیگر، تیم حریف است که می‌خواهد پیروز باشد.

وی ادامه داد: ما بعد از اینکه به رختکن رفتیم، به علت ایجاد آن حواشی نتوانستیم به پرواز خود برسیم و مجبور شدیم با اتوبوس به تهران برگردیم و این مساله باعث شد برنامه آمادگی ما به هم بخورد. نهایتاً توانستیم برای این بازی یک جلسه تمرین داشته باشیم.

سرمربی پیکان در مورد اظهارات زنوزی بعد از این بازی و متهم کردن سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، گفت: ما باید همه چیز را در نظر بگیریم. این پیام خوبی نیست که بخواهیم یک باشگاه یا تیم دیگری متهم کنیم که مثلاً از تیمی که مدعی قهرمانی است جانب‌داری می‌کنند. این مسائل به نظر من در فوتبال جایی ندارد. اگر بخواهیم این طور به فوتبال نگاه کنیم شاید حرف‌های دیگر هم بشود زد. باید با حوصله‌تر فوتبال را نگاه کرد. برای کلیه مدیران فوتبال احترام خاصی قائل هستم و دوست دارم اگر مصاحبه‌ای انجام می‌دهند در فوتبال تأثیر مثبت داشته باشد. ما سه بازی را پشت سر هم باختیم ولی از این حرف‌ها نزدیم. اگر تیم ما هم برای قهرمانی بسته شده بود این حرف‌ها را نمی‌زدیم. سعی می‌کردیم از خودمان اشکال بگیریم و تلاش و مدیریت خود را بیشتر کنیم. آقای زنوزی آمده و در فوتبال سرمایه گذاری کرده و تیم را برای قهرمانی بسته است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. اگر این طور بود استیل آذین هم با سرمایه گذاری که انجام داده بود باید قهرمان می‌شد. قهرمان که نشد هیچ، سقوط هم کرد.

فرکی با اشاره به اینکه مربیان و مسولان باشگاه‌ها باید مراقب صحبت‌هایشان باشند، عنوان کرد: بازیکنان وقتی وارد میدان می‌شوند دوست ندارند که بازنده شوند اما باید حساب کنیم که یک طرف هم تیم حریف وجود دارد که برای برنده  شدن تلاش می کند. اتفاقات بازی و برای رعایت مسائل امنیتی باعث شد که ما به پرواز نرسیم و با اتوبوس از تبریز به تهران بیاییم، چند ساعت وقت مان تلف شد، خواب بازیکنان به هم خورد، با این فاصله کم بازی‌ها عملا دو روز را از دست دادیم، یک روز بازی و یک روز قبل از بازی. بازیکنان، مربیان، مدیران  باید در بیان صحبت‌هایشان دقت کنند. همه باشگاه‌ها در حال زحمت کشیدن هستند و خوب نیست که چنین حرف‌هایی بیان شود. زنوزی هم به عنوان مالک باشگاه  باید بیشتر دقت کند. اینکه بخواهیم  دو تیم را به جانبداری متهم کنیم درست نیست. در کنار این حرف‌ها می‌توان حرف‌های دیگر هم رد و بدل کرد، اما بیان چنین حرف‌هایی به فوتبال ما آسیب می‌زند. باید صبورتر فوتبال را دنبال کنیم و با صبر بیشتر فوتبال را پیگیری کنیم. من برای تمام مدیران باشگاه‌ها احترام خاصی قائل هستم، اما ما هم دو بازی را باختیم، ولی این باخت‌ها را به کسی ربط ندادیم. درست است که تیم ما برای قهرمانی بسته نشده، اما اگر بسته می‌شد هم این حرف‌ها را نمی‌زدیم و بعد از باخت به خودمان اشکال می‌گرفتیم تا تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا این اتفاقات رخ ندهد. زنوزی هم حق دارد، او در تیم سرمایه‌گذاری کرده و بازیکنانی را به تیم  آورده که تیمش قهرمان شود اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید با بستن یک تیم حتما قهرمان می‌شویم. 

سرمربی پیکان در پایان صحبت‌هایش، گفت: آمدند تیم  درست کردند، بهترین مربیان و بازیکنان را هم آوردند، مربی خارجی هم بالای سر تیمشان آوردند، تیم‌شان  قهرمان که نشد هیچ، سقوط هم کرد. پس ما نمی‌توانیم بگوییم این کار را انجام می‌دهیم به صرف اینکه حتما باید قهرمان شویم. باید نگاهمان را راجع به فوتبال تغییر دهیم. مقداری سنجیده‌تر صحبت کنیم و مصاحبه کنیم. من در کنفرانس خبری بعد از بازی هم گفتم که هنوز چیزی برای تراکتورسازی تمام نشده. به هر حال هر چهار تیم بالا در چهار هفته پایانی احساس خطر را باید داشته باشند، چون بازی‌های رودرروی آنها خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد و آن چیزی که مهم است این است که وقتی تیمی این همه هزینه می‌کند باید شرایط روحی و روانی‌شان را هم درنظر گرفت. تراکتور به دلیل دو شکست پی‌درپی عصبی است و این عصبیت باعث می‌شود بازیکنان خدای ناکرده بیشتر آسیب ببینند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.