سی ان بی سی گزارش داد، به دلیل کنترل شدید اقتصاد توسط دولت و محدود بودن آمارهای منتشر شده اقتصادی، اطلاعات کمی از وضعیت اقتصادی این کشور در دست است. با این حال اطلاعات اندک موجود نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد که در ادامه می‌خوانید:

۱- طبق شاخص جهانی گرسنگی، تا پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳.۴ درصد از جمعیت این کشور دچار سوءتغذیه بوده‌اند. طی قحطی دهه ۱۹۹۰ این کشور حدود دو میلیون انسان جان خود را از دست دادند.

۲- کره شمالی دارای ذخایر معدنی دست نخورده فراوانی است؛ به گونه‌ای که تخمین زده می‌شود این کشور بیش از ۲۰۰ عنصر معدنی مختلف به ارزش حدود ۱۰ تریلیون دلار دارد. آهن، طلا، روی، مس و گرافیت از جمله مهم‌ترین این ذخایر هستند.

۳- در کره شمالی دو نظام اقتصادی وجود دارد؛ بازار دولتی و بازار سیاه و به همین دلیل برای هر چیز دو قیمت به چشم می‌خورد. همچنین کارگرانی که در مراکز خارجی کار می‌کنند تا ۱۰۰ برابر کارگرانی که در مراکز داخلی کار می‌کنند دستمزد دریافت می‌کنند.

۴- هکرهای کره شمالی دارای فعالیت گسترده‌ای در سطح جهان هستند؛ به گونه‌ای که طبق گزارش شورای امنیت سازمان ملل، بیش از ۶۷۰ میلیون دلار پول یا ارز مجازی توسط هکرهای این کشور دزدیده شده است.

۵- برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شده‌اند دولت کره شمالی در حوزه جعل دلار فعال است و از این طریق سالانه ۵۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

۶- متوسط درآمد شاغلین این کشور معادل ۲۰۰۰ دلار در سال است که یکی از پایین‌ترین درآمدها در سطح جهان محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.