حیدر اسکندرپور در گفت و گو با ایسنا گفت: امروز و همزمان با آغاز بارش‌ها، همه مجموعه شهرداری در صحنه حضور داشتند و فارغ از حواشی، به دنبال خدمت رسانی و کمک به شهروندان و مسافران بودند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هم واحدهای اجرایی شهرداری شیراز در حال کمک رسانی به شهروندان و مسافران در بخش‌هایی از شیراز هستند، گفت: حادثه امروز یک واقعه غیرمترقبه بود و هنوز هم با وجود گذشت چند ساعت از وقوع سیلاب، در حال کار و تخلیه آب هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه کل آب محدوده دروازه قرآن تخلیه و مسیر پاکسازی شده است، گفت: شیراز امشب و فردا نیز با حجم بالایی از بارندگی (براساس پیش بینی‌های اعلام شده) مواجه خواهد بود، لذا باید همه با کمک یکدیگر، شهر را مراقبت کرده و از وقوع مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.

اسکندرپور ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان سیلاب امروز شیراز، گفت: دستورات لازم برای اسکان تمام مسافرانی که در حادثه امروز دچار مشکل شده اند داده شده و بعد از اسکان، پیش بینی غذای گرم و سایر مایحتاج نیز شده است.

او اضافه کرد: دستور لازم را برای انجام تعمیرات خودروهای مسافران و شهروندانی که در مجموعه شهرداری قابل تعمیر باشد، صادر شده و امیدواریم که بتوانیم بخشی از ناراحتی حادثه دیدگان را جبران کنیم.

اسکندرپور با تصریح اینکه امروز بیش از هر زمان نیازمند آرامش، همراهی و تعامل همه مجموعه‌ها و مسئولان و همکاری رسانه‌ها داریم، گفت: برای امشب و فردا، تمام امکانات شهرداری را اعم از نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات را بسیج کرده ایم.

شهردار شیراز گفت: تلاش خواهیم کرد تا از چند کیلومتری ورودی شیراز و محدوده‌های بزرگراه حسینی الهاشمی و تنگ سرخ، تدابیر لازم را برای مهار سیلاب‌های احتمالی اعمال کنیم تا خدای ناکرده تجربه سیل میانه دهه هشتاد تکرار نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.