رضا اردکانیان اظهار داشت: سیلاب‌ها با دوره‌ی بازگشت‌شان تعریف می‌شوند و احتمالاً همین سیلاب با دوره‌ی بازگشت پنجاه‌ساله بوده است و خشکسالی در کشور نباید چنین تصوری ایجاد کند که نیازی به رودخانه‌هایی با پهنای بزرگ وجود ندارد و در کنار آنها به ساخت‌وساز بپردازیم.

همچنین هواشناسی بوشهر صبح امروز پیش بینی کرد که از عصر امروز (یکشنبه) با افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی خلیج فارس به تدریج مواج خواهد شد و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (به سبب وزش بادهای شدید) خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی خواهد شد و از فردا و طی روز سه شنبه، ضمن تقویت ناپایداری های جوی، بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد که در این مدت نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و جاده های مواصلاتی استان هشدار داده می شود.

بر اساس این گزارش، بررسی نقشه های هواشناسی آسمان استان بوشهر را نیمه ابری تا ابری همراه با وزش شدید باد و گاهی گردوخاک، و طی ساعاتی رگبار باران و رعدوبرق و در برخی نقاط احتمال ریزش تگرگ پیش بینی کرده است.

آماده باش نیروهای عملیاتی در پایتخت انرژی کشور

پس از هشدارهای هواشناسی در خصوص پیش بینی بارندگی و طوفان، با دستور مدیرعامل منطقه ویژه پارس، ستاد هماهنگی مدیریت بحران منطقه ویژه پارس تشکیل جلسه داده و تیمهای عملیاتی به جهت برنامه ریزی های پیشگیرانه بسیج شدند.

رییس حراست ارشد منطقه  ویژه پارس در این خصوص عنوان کرد: نشستهای هماهنگی لازم برگزار شده و تمهیداتی جهت مقابله با حوادث اندیشیده شده است.

مجید محمودی افزود: تلاش ستاد فرماندهی و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس، عدم اختلال در روند فعالیتهای تولید و انتقال گاز و فعالیتهای شرکتهای مستقر در منطقه بوده و در این راستا نیز برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.