سیدجواد هاشمی بازیگر، نویسنده و کارگردان در خصوص دوری از تلویزیون و ترجیحش در سینما گفت: اگر اجرا همان شکل اجرای مورد علاقه‌ام که در «نوسفران» شبکه دو روی آنتن می‌رفت، پیشنهاد شود نه تنها مخالف نیستم و استقبال می‌کنم. چون دوست دارم برای نوجوانان حرف‌های جدید و اوقات جذابی را فراهم آورم نکته‌ای که این روزها در تلویزیون جایش خالیست. ولی وقتی قرار است اجرایی انجام بدهم که هیچ ربطی به خصوصیات هنری من ندارد ترجیح می دهم که از تلویزیون دور شوم. چرا فیلم برای تلویزیون نمی‌سازم به این دلیل که درگیر سینما شدم. احساس می‌کنم سینما یک پله جلوتر از تلویزیون حرکت می‌کند و سینما از تلویزیون ماندگارتر است. چرا که در سینما یک کار انجام می‌دهیم به اندازه یک کارگردانی است که ده‌ها کار برای تلویزیون می‌سازد. قطعاً که تلویزیون خانه من است و به این قاب و مدیوم علاقه‌مندم و در آن پرورش پیدا کرده‌ام. با تلویزیون توانستیم مخاطب جذب کنیم اما یک قدری فضا برای برخی از کارها خصوصاً حوزه کودک فراهم نیست.

هاشمی با اشاره به گذراندن سالی که دو اثر سینمایی بر جای گذاشت، تأکید کرد: سال گذشته «پیشونی سفید دو» را روی پرده داشتم و امسال با ساختن «پیشونی سفید ۳» و «تورنادو» احساس می‌کنم سال پرکاری را گذراندم. چرا که خوشبختانه «پیشونی سفید۳» به اکران نوروزی رسید و هنوز تکلیف اکران آن مشخص نیست. سعی‌مان بر این است که «تورنادو» به جشنواره کودک برسد و تابستان آینده اکران شود. فعلاً درگیر اکران «پیشونی سفید ۳» در میانه اکران فیلم‌های قوی و پرطرفدار هستیم و همچنین کارهای کمدی مانده از سال‌های قبل که هرکدام به طور مجزا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

هاشمی درباره اجراهای امروز تلویزیون گفت: درست است که کمتر خلاقیت در طراحی برنامه‌ها خصوصاً مسابقات تلویزیونی داریم و همه کپی برابر اصل مسابقه‌های خارجی هستند ولی همین که مردم استقبال می‌کنند قابل احترام است. همین اتفاقی که برای «اخراجی‌ها» افتاد که انتقاد می‌کردند ولی پربیننده بودن این اثر را در سینمای ایران ندیدند. مردم را درنظر بگیریم و همسو با آن‌ها حرکت کنیم؛ البته خلاقیت و نوآوری به کار ببریم هم اتفاقات بهتری می‌افتد. امروز مردم بیش از سریال‌ها، مسابقات تلویزیونی را می‌بینند و این اتفاق از یک سو خوب و از سوی دیگر ضعف و نقص محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.