محمدحسن زدا، در پیام نوروزی، عنوان داشته است: حلول سال جدید را به مردم شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال خوبی را آغاز کرده باشند و با خیر و خوشی به پایان ببرند.

علاقمند بودم سال جدید را در خدمت تولیدکنندگان عزیز و کارآفرینان و افرادی که در بخش تولید زحمت می کشند باشم و سال جدید را در این جمع آغاز کنم و خوشحالم که بین این عزیزان هستم.

شعار ما در سازمان تأمین اجتماعی این است که رونق تأمین اجتماعی در گرو رونق تولید است و اگر همه به رونق تولید کمک کنیم قطعاً تأمین اجتماعی هم رونق می‌گیرد از قبل تولید بیشتر درآمد ما نیز بیشتر می‌شود و صرفه جویی خوبی در هزینه‌ها خواهیم داشت.

بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است. گردش مالی عظیمی در این سازمان وجود دارد. رکن اصلی این گردش مالی کارفرمایان و بیمه شدگان هستند که در قبال پرداخت حق بیمه خدمات مستمری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بیکاری و انواع مزیت‌ها به آنها ارائه می‌شود.

بودجه سازمان تأمین اجتماعی بدون اتکا به دولت تأمین می‌شود و متکی به سرمایه‌های کارگران، بیمه شدگان، کارآفرینان و مستمری بگیران است.

وضعیت فعلی شعب رضایت بخش نیست به خاطر اینکه ازدحام دارند. کارکنان واحدهای بیمه‌ای نیز با وجود مراجعه کننده فراوان می‌خواهند بهترین خدمت را ارائه کنند، از این رو به بیمه شدگان عرض می‌کنم، سال ۹۸ سال انقلاب اداری در سازمان تأمین اجتماعی است و امسال ۶۵ سرویس این سازمان را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهیم که هدیه ما به جامعه تولید و کارآفرینان کشور است.

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را با همکاری کانون بازنشستگان کشوری آماده و یک فرمولی را طراحی کردیم که به تأمین منابع مالی نیاز دارد که برای سال اول به ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود. در صورت تأمین منابع مالی، این طرح توسط این سازمان اجرا می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ ورود به بازار سرمایه است. شرکت‌های اقتصادی به سازمان تأمین اجتماعی بابت بدهی از سوی دولت‌ها واگذار شده که قصد داریم این شرکت‌ها را واگذار و به بازار سهام برای حفظ سرمایه بیمه شدگان ورود کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.