بهرام پارسایی در آئین تکریم رئیس و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، با اشاره به اینکه این سازمان اثرگذارترین سازمان در وضعیت معیشت مردم است، اظهار کرد: انتخاب رئیس این سازمان در شرایط خاص کنونی نیاز به درایت دارد.

وی ادامه داد: خواست من همگرایی دوستان در بخش خصوصی و همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، در عین حال که بین خودشان نیز همگرایی و همراهی وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در عین حال که در انتخاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دخالت نمی‌کنند اما بعد نظارتی را به طور جدی دنبال می‌کنند.

پارسایی با بیان اینکه مطرح شده که برخی نمایندگان به دنبال دادن رزومه برای انتخاب رئیس سازمان صمت در فارس هستند، تصریح کرد: من معتقدم انتخاب رئیس این سازمان باید بر عهده فعالین بخش خصوصی باشد هرچند این روال وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط کشور را نمی‌شود انکار کرد تاحدی که از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد شده و عملکرد و تلاش مدیران ما در شرایط جنگ اقصادی باید با شرایط نرمال و عادی متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مانع برای فعالین بخش صنعت و تولید در زمان حاضر جایی ندارد، اظهار کرد: جذب سرمایه گذار بسیار دشوار و حتی غیرممکن است و باید دغدغه همگان برچیده شدن مشکلات در راه فعالین اقتصادی باشد حتی اگر لازم باشد مدیران از بخش‌نامه‌ها عبور کنند زیرا اگر چنین شود تداخل ایجاد می‌شود و کار پیش نمی‌رود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی شرایط فعلی را درک کنند و با مدیرانی که برای حل مشکلات استان و فعالین بخش صنعت و معدن و تجارت کار می‌کنند در چارچوب قانون همراهی کنند.

پارسایی با تاکید بر اینکه مدیران استان به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید علاوه بر پاکدستی، جسارت تصمیم‌گیری در شرایط خاص را داشته باشند، بیان کرد: تجربه سه ساله من در مجلس گواه آن است که وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن اگر بخواهند خیلی از مشکلات را می‌شود حل کرد و این نافی زحمات دوستان در این دو بخش نیست.

وی تصریح کرد: سودجویی دلالان و رانت خواران و مفسدین اقتصادی و سود اضافه بر کالا و غیره از جمله مشکلاتی است که این مسائل و مشکلات اقتصادی را تشدید می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به وجود تبعیض در بخش صنعت کشور اشاره و بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از بخش تولید در حلقوم خودروساز ریخته شد و با وجود بدهی این بخش اما در حال دریافت ۴ هزار میلیارد تسهیلات است.

پارسایی اضافه کرد: این در حالی است که تسهیلات اندک و با شرایط دریافت دشوار به صنعتگران فارس ارائه شده که این تبعیض‌ها آزاردهنده است، با وجود بودجه‌ برای کل کشور اما این بودجه باید در مسیر عادلانه و درست هزینه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.