مجید کیانپور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان با بیان این‌که «مشکلات لرستان درون استانی است»، بر تغییررویکرد استاندار لرستان تاکید و ابراز عقیده کرد: با شرایط کنونی در سال‌های آینده نیز راه به جایی نخواهیم برد و لرستان با شرایط کنونی خود دست و پنجه نرم خواهد کرد. بر اساس آمارها در لرستان ۱۷۰۰ شرکت پیمانکاری وجود دارد که متاسفانه برخی از آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی ادامه داد: باید بتوان شرایط را برای تشکیل کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های بزرگ در استان مهیا کرد تا پروژه‌های کلانی که اکنون توسط پیمانکاران غیر بومی انجام می‌شوند توسط ظرفیت داخل تکمیل و به بهره‌برداری رسند.

وی با بیان این‌که «فعالیت افراد در پروژه‌های پیمانکاری را به عنوان شغل ثابت به شمار می‌آورند»، گفت: این موضوع نادرست بوده و شغل ایجاد شده پایدار نیست؛ باید نسبت به آمارهای‌مان بازنگری‌های لازم را در نظر گرفت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس در ادامه با اشاره به این‌که «باید به صورت شفاف به دنبال تقویت بخش خصوصی باشیم»، افزود: البته تقویت بخش خصوصی غیرواقعی مدنظر ما نیست؛ چراکه در گذشته مشاهده می‌شد که افرادی بدون در نظر گرفتن اهلیت‌شان اقدام به گرفتن زمین می‌کردند این در حالی است که به هیچ عنوان توان لازم را نداشتند.

وی ادامه داد: به دلیل بروکراسی اداری سنگین استان لرستان برخی از سرمایه‌گذاران بومی حاضر هستند در سایر کشورها سرمایه‌گذاری کنند اما توان سرمایه‌گذاری در داخل لرستان را ندارند باید این موضوعات به صورت جدی مدنظر قرار گیرد تا شاهد برطرف شدن موانع باشیم.

وی در ادامه از ریسک‌پذیر نبودن برخی از مدیران انتقاد کرد و افزود: مشاهده می‌شود برخی از مدیران ریسک‌پذیر نبوده و اقدام به انجام کارهای روزمره خود می‌کنند و به دلیل این‌که گرفتار نشوند کارهای ویژه‌ای برای توسعه استان انجام نمی‌دهند. گاهی اوقات برخی از مدیران استان برای توسعه سینه سپر می‌کنند اما در اغلب مواقع مدیران همچون ترمز در مقابل توسعه عمل می‌کنند؛ از استاندار لرستان درخواست می‌شود واقعا به داد استان برسد. اگر توسعه  می‌خواهیم باید بخش خصوصی به صورت واقعی مورد حمایت قرار گیرد؛ چراکه با وضعیت کنونی راه به جایی نخواهیم برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که «مدیران باید از ظرفیت نمایندگان به خوبی استفاده کنند»، افزود: با این‌که نمایندگان مجلس ظرفیت زیادی برای توسعه دارند اما مدیران از این پتانسیل استفاده نمی‌کنند و مطالبه لازم نیز صورت نمی‌گیرد. انتظار می‌رود استاندار مطالبه‌گر مسائل مهم استان باشد. البته در ماه‌های گذشته شاهد انجام اقدامات مناسبی از سوی مدیریت ارشد استان بودیم که این حرکت‌ها بدون حاشیه و تبلیغات انجام شده اما انتظارمان انجام اقدامات مهم‌تری همچون استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری برای توسعه استان است از سوی دیگر همه باید برای توسعه لرستان کمک کنند و در این راه قدم بردارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.