پیروز حناچی پنجشنبه شب در آیین &#۳۹;چراغ خاموشی نیست&#۳۹; که به مناسبت یادبود هنرمندان فقید سال ۹۷ در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شده بود، اظهارکرد: بسیاری از اقداماتی که ما در زندگی انجام می دهیم ناشی از تصمیم بر سر دو راهی است که می تواند خیر دائمی یا شر دائمی را پشت سر داشته باشد.

وی افزود: فضایی که در آن قرار گرفته ایم نتیجه تصمیم بر سر این دو راهی هاست مثل باغ نگارستان که نتیجه یک تصمیم درست است و ما تلاش می کنیم در این دوره از این جنس باقیات صالحات بیشتر در شهر داشته باشیم.

حناچی ادامه داد: این شهر در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، در میان مدت و بلند مدت راهی برای اصلاح هست اما در کوتاه مدت هیچ راهی جز همکاری و همراهی مردم وجود ندارد و جریان بهترشدن شهر بی همکاری مردم ممکن نیست.

شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از وسایل نقلیه است که جز با همراهی و همدلی مردم رفع نمی شود، خوشبختانه امسال بعد از۱۰ سال روز آلودگی حاد و تعطیلی از این بابت نداشتیم و این نشان می دهد جدیت برای کنترل آلودگی بی تاثیر نبوده است. 

حناچی تاکیدکرد: ما باید زیبایی را در شهر به ارمغان بیاوریم، شهرهای موفق در دنیا شهرهایی هستند که عناصر زیبایی را در جای جای شهر می آورند، می توانیم شهرمان را زیباتر و رنگ شهرمان را عوض کنیم، تهران خیلی رنگ ندارد در حالیکه فرهنگ و معماری ما مملو از فرهنگ و هنر و رنگ های متنوع و خلاقیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.