سیامک مدیرخراسانی در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر مرتبط با این پرونده، اظهار کرد: منشا پولشویی باید مال حرام باشد  ولی در این پرونده اساسا پول از بانک خارج شده و نمی تواند مصداق پولشویی باشد.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان گفت: ،قای هدایتی در جلسه قبل گفت که کلیه موارد مربوط به موسوی نژاد است و ایشان از پول تسهیلات استفاده کرده که درست نیست و از ۸ شرکت ۵ شرکت با مشارکت موسوی نژاد بوده است. آقای هدایتی در مورد سه شرکت دیگر چه میفرمایید؟  

وی افزود: در مورد ۵ شرکتی که آقای موسوی نژاد به همراه آقای هدایتی نقش داشته است صحبت می‌کنم. بانک سرمایه در شرایطی بوده که نمی‌توانسته تسهیلات زیادی بدهد و متهمان فکری می‌کنند تا بانک مرکزی را دور بزنند. آنها می‌گویند منابعی در داخل بانک بیاوریم تا نقدینگی بانک بالابرود و در این راستا با چندین گروه مذاکره می‌کنند. اول تفاهم نامه‌ای صورت می‌گیرد و در این زمینه آقای موسوی نژاد با تفاهمات صورت گرفته با آقایان کاظمی و بخشایش، تفاهم‌نامه می‌نویسند. یک طرف این تفاهم نامه آقای شریعتی بوده است و بنا بوده به مدت ۵ سال به بانک‌ کمک‌ کنند و بانک هم به آنها تسهیلات بدهد و با اینکه قرار بوده تفاهم نامه ۵ ساله باشد ولی گاهی پول‌ها دو ماهه از بانک خارج می‌شد.

 

قهرمانی افزود: ما تا  ۲۱ میلیارد تومان حق دلالی کشف کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.