شاخص کل که هفته معاملاتی منتهی به ۳ اسفندماه ۹۷ را در سطح ۱۹۳۶ واحدی آغاز کرده بود، در میانه هفته با در پیش گرفتن روند صعودی، شرایطی را فراهم کرد که در پایان هفته، این شاخص در سطح ۱۹۹۰ واحدی قرار گیرد و بازدهی این نماگر از ابتدای سال به ۸۱ درصد برسد.

معاملات سهام در بازارهای اول و دوم فرابورس در هفته جاری، با رقم خوردن داد و ستد ۳۶۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال در بازار اول و معامله یک هزار و ۳۸۴ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۸ میلیارد ریال در بازار دوم به انتها رسید که حجم و ارزش معاملاتی در این دو بازار، نسبت به هفته گذشته شاهد رشد حداقل ۴۳ و حداکثر ۱۷۸ درصدی بود.

به‌علاوه بازار پایه، دیگر بازار سهام فرابورس، نیز در این هفته میزبان داد و ستد یک هزار و ۷۲ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۵ میلیارد بود که حجم و ارزش معاملات در این بازار، در بازه مذکور به‌ترتیب ۴۲ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

از طرف دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی و در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز در حالی معامله ۱۵۶ میلیون ورقه به ارزش ۱۳ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال ثبت شد که اوراق بدهی بیشترین ارزش و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیشترین حجم معاملاتی را در این بازار در هفته جاری به خود اختصاص دادند.

رصد معاملات به تفکیک این بازار نشان می‌دهد ۳۹۰ هزار ورقه به ارزش ۲۲۳ میلیارد ریال در قالب اوراق تسهیلات مسکن و نیز ۱۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال در قالب اوراق بدهی در این هفته معامله شده است. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) میزبان دادوستد ۱۴۲ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال بود و حجم و ارزش تمامی ابزارهای مالی در این بازار در بازه ۷۲ تا ۳۸۲ درصدی متغیر بود.

همچنین هفته قبل ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به ۸ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال رسید که گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان یک هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال، سهم ۱۷ درصدی از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و درصدر این بازار ایستاد.

گروه‌های «فلزات اساسی» و «زراعت و خدمات وابسته» نیز در رده‌های دوم و سوم صنایعی که بالاترین ارزش معاملات را ثبت کردند، ایستادند.

در نهایت، با ثبت دادوستد سه ‌هزار و ۶۰۴ میلیون ورقه به ارزش ۲۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال که نشان از رشد ۵۵ درصدی حجم و ۱۰۵ درصدی ارزش کل معاملات در مجموع بازارهای فرابورس داشت، پرونده معاملات هفته منتهی به ۳ اسفندماه ۹۷ نیز بسته شد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.