ناتان تِک، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با "الخلیج آنلاین" گفت: خاورمیانه با چالش‌هایی مثل گسترش سلاح و بحران‌های انسانی و تروریسم روبروست. این پرونده‌ها تهدید خطرناکی برای منطقه و امنیت سرتاسر جهان هستند.

وی درباره نگرانی‌ها نسبت به سوءاستفاده داعش از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: ما متعهد به نابودی کامل داعش شده‌ایم. تصمیم خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه که تعدادشان ۲۰۰۰ نفر است همچنان پابرجاست و این یک تغییر تاکتیکی است نه یک تغییر استراتژیک در مأموریت آمریکا درباره نابودی داعش.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن برای تضمین عدم بازگشت داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی به مناطق آزاد شده تلاش خواهد کرد.

وی درباره کنفرانس ورشو گفت: در این نشست درباره نگرانی‌ها نسبت به فعالیت‌های "مخرب" ایران در منطقه و اوضاع سوریه و اولویت‌های آمریکا در منطقه صحبت شد. این نشست فرصت نادری برای مذاکره میان شرکای منطقه‌ای مثل اسرائیل، عربستان و امارات و سایر شرکا بود.

این سخنگو تأکید کرد که موفقیت کمپین نابودی داعش ثابت می‌کند که کشورهای دارای منافع مشترک می‌توانند با همکاری در منطقه کارهای زیادی بکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.