اشپیگل با اشاره به حمایت همه جانبه دولت «دونالد ترامپ» از گروهک تروریستی منافقین از این گروهک به عنوان یک «فرقه سیاسی» نام برد که به دنبال براندازی حکومت در ایران است. 

بر این اساس بیش از دو هزار عضو این گروهک اکنون در شرایطی سخت و طاقت فرسا در یک اردوگاه در آلبانی روزگار می گذرانند که گزارش های منتشر شده از جداشدگان از این گروه، از موارد بی شمار شکنجه جسمی و ترور روحی اعضا از سوی سرکردگان آن حکایت دارد. 

به اذعان افرادی که به تازگی از این گروهک جدا شده اند، اعضای منافقین هفته ای سه بار در اردوگاه محل اقامتشان درشمال غرب آلبانی تمرینات ویژه ای برای ارتکاب جنایات وحشتناکی نظیر سربریدن؛ شکستن دست، کورکردن چشم ها با انگشت و پاره کردن دهان انجام می دهند.

به نوشته اشپیگل این مردان و زنان غیرعادی،مدعی اند با چنین تمرین هایی خود را برای رویارویی با حکومت ایران آماده می کنند.

این در حالی است که جداشدگان از گروهک مذکور از وجود شرایط بسیار سخت و فضای روانی غیرقابل تحمل در این اردوگاه خبر می دهند. 

بر این اساس زندگی در این اردوگاه به بزرگی ۵۰ زمین فوتبال و با دیوارهای بلند محصور شده با سیم خاردار به یک جهنم شبیه است. در این مکان علاوه بر شکنجه جسمی، ترور روحی اعضا جزئی از برنامه های روزمره به شمار می رود. 

ساکنان اردوگاه منافقین که تنها ۳۵ دقیقه با خودرو تا تیرانا پایتخت آلبانی فاصله دارد حق داشتن گوشی همراه، ساعت و تقویم ندارند، مطلبی که در بازدید نمایندگان سازمان های بین المللی از این اردوگاه تایید شده است.

برخی گزارش ها حتی از به گروگان گرفته شدن شماری از اعضای ناراضی در درون اردوگاه پرده بر می دارد.

در این ارتباط «مصطفی محمدی» پیرمرد ۶۲ ساله می گوید: جایی در این اردوگاه دخترم سمیه زندگی می کند. او اکنون یک زن ۳۸ ساله است که ماهها است علیرغم میلش در این اردوگاه نگاه داشته می شود.

از زمان حضور اعضای گروهک منافقین در آلبانی، شبکۀ نشنال جئوگرافی، کانال ۴ انگلیس، شبکۀ الجزیره و چندین شبکۀ محلی آلبانیانی از این تروریست‌ها گزارش تهیه کرده اند. 

وجه اشتراک این گزارش‌ها و مستندها، ماهیت مخوف و رازآلود این گروهک تروریستی و استیصال و درماندگی اعضای این گروهک بوده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.