جلال میرزایی درباره اینکه چرا در بحث مبارزه با فساد آن طور که باید و شاید عمل نکردیم و به جای اینکه روز به روز شاهد کاهش این معضل باشیم با افزایش آن روبه‌رو هستیم، گفت: مانند بقیه کارهایی که انجام می‌دهیم،‌ شعار مبارزه را بر زبان می‌آوریم و اقدامی عملی را در این خصوص به کار نمی‌گیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوه مبارزه با فساد چیزی نیست که ما انجام می‌دهیم، کار درست این است که ابتدا وضع موجود را رصد کنیم و ساختارهای اقتصادی و نهادهای تصمیم‌گیری و قانونی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم که آیا ساختار و قوانین تعذیه‌کننده فساد هستند؟ آیا افرادی وجود دارند که فساد را تعذیه می‌کنند؟ آیا اشخاصی هستند که از فساد سود و تغذیه می‌برند؟ این‌ها همه سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ساختارها را اصلاح کنیم و با افرادی که درگیر فساد هستند، برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه مراحل مبارزه با فساد کاملا روشن است، گفت:‌ باید در بحث مبارزه با فساد یک تقسیم کار وجود داشته باشد؛ یعنی مجلس، دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه در کنار هم به این مهم رسیدگی کنند.

میرزایی عنوان کرد: بسیار امید می‌رفت که با ایجاد ساختار مبارزه با فساد و سازمان مبارزه با فساد اقتصادی شاهد یک تحول بزرگ در بحث مبارزه با فساد باشیم اما متاسفانه روند رضایت‌بخشی را ندیدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مبارزه با فساد نیاز به یک عزم ملی داریم، بیان کرد: عزم ملی اگر به مردم باشد که آن‌ها بسیار از این قضیه استقبال می‌کنند و به سایر نهادها هم منتقل می‌کنند. اصحاب رسانه باید پیگیر این مسئله باشند. متاسفانه مجلس و قوه قضائیه در این مورد خوب اقدام نکرده‌اند. در برخی از موارد افراد منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

نماینده مردم ایلام درباره اینکه وجود فساد در جامعه چه تاثیری می‌تواند بر پایگاه اجتماعی حاکمیتی داشته باشد، گفت: فساد یکی از عوامل و متغیرهای ایجاد نارضایتی اجتماعی و سلب اعتماد عمومی است که اگر استمرار پیدا کند می‌تواند ضربه بسیار بزرگی وارد کند و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.