ادامه ممنوع‌الخروجی سیف

وی افزود: یکی از نقص‌هایی که دادگاه به پرونده سالار آقاخان گرفت این است که باید از آقای سیف هم در این زمینه تحقیق شود.اژه‌ای در مورد پرونده احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی نیز گفت: در این پرونده برای ۹ نفر کیفرخواست صادر شده است. دادگاه وارد مطالعه شد و نقص‌هایی را در پرونده گرفت و برای رفع نقص، آن را به دادسرا ارجاع داد البته خود دادگاه هم با اختیاراتی که اخیرا گرفته‌ایم می‌توانست نقایص را رفع کند، اما به لحاظ حجم کار، پرونده را به دادسرا ارجاع داد.

پاسخ اژه‌ای به آینده فعالیتش در قوه‌قضائیه

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آینده کاری‌اش با توجه به تغییر رئیس قوه‌قضائیه گفت: آینده کاری من بستگی به عواملی دارد که یکی از آنها خواست رئیس قوه‌قضائیه بعدی است البته ما همیشه گفته‌ایم که سرباز این نظام هستیم و تا جایی که توان داشته باشیم و لازم باشد، در خدمت مردم و نظام خواهیم بود.

اقدامات قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد

اژه‌ای در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد طی ماه‌های اخیر گفت: به‌طور قطع اقدامات قضایی در ماه‌های اخیر به‌ویژه از مردادماه که دادگاه‌های ویژه با استجازه رهبری برگزار شد، در کنترل ارز، کنترل بازار و کوتاه کردن دست برخی مفسدین و دلال‌ها حتما موثر بوده است و شکی در این موضوع نیست؛ اما آیا صرف برخوردهای قضایی و دادگاه‌ها و محاکمه‌ها این فسادها قابل کنترل است؟ پاسخ منفی است. الان بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و تقاضا را کنترل کرده است. وزارتخانه‌هایی که باید اقدماتی انجام می‌دادند این کار را کرده‌اند. مجموعه اینها تاثیرگذار بوده است.

با این حال اگر اقدامات دیگران نبود این میزان تاثیرگذاری را شاهد نبودیم. امروز نمی‌توانم بگویم همه کنترلی که انجام شده به خاطر برخوردهای قوه‌قضائیه بوده است. حتما اقدامات بانک مرکزی و وزارتخانه‌های دیگر و همچنین گمرک هم موثر بوده است و اینها باید مکمل یکدیگر باشند تا تاثیرگذار محسوب شود. وی افزود: مسائل مطرح شده در پرونده خودرو نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد، اینکه چه مقدار پیش‌فروش شده و آیا در موقع پیش‌فروش تخلفاتی انجام شده است مواردی است که باید بررسی شود. اگر افراد متخلف را حساب کنیم باید بگویم که پرونده خودرو خیلی هم گسترده و بزرگ نیست.