وی با تسلیت شهادت شهدای ۱۷ شهریور اظهار کرد: از شفافیت و صراحت در بیان جواب‌ها استقبال می‌کنم. در هثپص مشکلات اقتصادی باید بگویم مشکلات وجود دارد و مردم هم در یختی هستند اما مشکلات بیش از آنچه هست توسط برخی تریبون‌ها القا می‌شود.

اژه ای افزود: یکی از علل مشکلات فشار بی‌حد و حصر دشمنان است که برخی از آن تحریم‌ها و بخشی جنگ روانی دشمن است. بخشی از مشکلات به دلیل کم‌کاری، فساد، خیانت، بی‌انگیزگی، بی‌تدبیری و ساده‌نگری‌های داخلی است که باعث بروز مشکلات شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: بی‌تدبیری‌های داخلی هم حتما درصد قابل توجهی است و تنها نمی‌توان به تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای دشمن برای بروز مشکلات اقتصادی استناد کرد، البته من نمی‌توانم درصدی بگویم سهم هریک در بروز مشکلات چقدر است.

وی با اشاره به اقدامات هماهنگ دولت و قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان گفت: اقدامات سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا به عنوان ضابطان دستگاه قضا بی نظیر بود است.

در پرونده وحید مظلومین و ماجرای دستگیری میثم رضایی ضابطان دستگاه قضایی مانع از فرار متهمین و همچنین شناسایی رد پاهای متهمان شدند که کاری بسیار بزرگ بود.

وی در پاسخ به این مطلب که چرا مردم به درستی نتیجه اقدامات شما را لمس نمیکنند گفت: من این موضوع را رد نمی‌کنم که از تمام ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود اما باید به اقدامات هم توجه کرد‌.

محسنی اژه ای گفت: کسی نیست که شرایط امروز کشور را نداند اما در این وضعیت باز هم افرادی پیدا می‌شوند که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند و افرادی وجود دارند که به یکدیگر ظلم می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که مگر خرید سکه آن هم به ترتیبی که بانک مرکزی اعلام کرده بود جرم است و اگر جرم نیست چرا مظلومین امروز محاکمه شده است گفت: اولا سلطان سکه یا همان مظلومین به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود.

وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی که در این شرایط بدون سقف سکه فروخت درست نبود، خیلی از افراد ممکن است بخواهند سکه را قاچاق کنند و ذخیره کشور را خارج ببرند که این یک بحث است، بحث دیگر این است که اگر فرد منشا پولش مشکل نداشت و سکه خرید، ما متعرض این افراد نمی‌شویم‌‌.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اما فردی را سراغ داریم که از بانک ۷ میلیارد وام می‌گیرد با قرارداد مدنی اما برخلاف قرارداد سکه می‌خرد که به او اشکال می‌گیرند.

محسنی اژه ای گفت: مظلومین به دلیل خرید و فروش عمده و غیرمجاز ارز و خارج کردن این ارز از کشور محاکمه می‌شود.  البته تعبیر سلطان سکه را درباره این فرد قبول ندارم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.