رئیس آینده قوه قضائیه نیستم

او با بیان اینکه دادگاه این پرونده شروع نشده و در حال مطالعه پرونده هستند، گفت: اگر گزارش جدید صحت داشته باشد، فاز جدیدی مطرح می‌شود. وی افزود: پرونده‌ای که به دادگاه رفته ٩ متهم دارد که همه از بانک مرکزی نیستند. او همچنین تاکید کرد که پرونده سیف در پرونده مربوط به این ۹ نفر نیست.  به گزارش «ایسنا» محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه طبق استجازه‌ای که برای پرونده‌های ویژه گرفته شده، قرار بود که در این پرونده‌ها کسی با قرار آزاد نشود، اما چرا عراقچی با قرار آزاد شده است، گفت: عراقچی با اجازه قاضی آزاد شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما بارها اعلام کرده‌اید که در این پرونده به ما فشار می‌آوردند، گفت: بله درست است و این فشارها هنوز هم ادامه دارد و ما نباید زیر بار این فشارها برویم. سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: در پرونده سالار آقاخان چند بار ارقام متفاوتی برای ارز دریافتی اعلام شد. برای برخی از متهمان نیز موارد جدیدی مطرح شده است. احمد عراقچی مردادماه سال جاری و به دنبال رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور بازداشت و ۸ مهرماه با قراروثیقه از زندان آزاد شد.

پرونده فریدون 

محسنی‌اژه‌ای درادامه این نشست خبری در مورد پرونده حسین فریدون نیز گفت: وضعیت این پرونده هنوز تغییر خاصی نکرده و در مرحله دادسرا است.به گزارش «ایرنا» وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده پرونده مختومه و ایشان تبرئه شده است، گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست.

آخرین وضعیت پرونده محیط زیستی‌ها

او در بخش دیگری از سخنانش درباره آخرین وضعیت پرونده محیط زیستی‌ها گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده ولی هنوز تعیین وقت نشده است و وکلا باید بروند و پرونده را مطالعه کنند، زیرا در این پرونده‌ها متهم یا باید وکیل معرفی کند یا اینکه دادگاه برای آنها وکیل معاضدتی انتخاب می‌کند. تا روز قبل که از دادگاه پرسیدم ریاست شعبه ۱۵ گفت هنوز تعیین وقت نشده است. محسنی‌اژه‌ای افزود: این پرونده ۸ متهم دارد و اتهام آنها افساد فی‌الارض است.

پرونده بابک زنجانی

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی هم گفت: مرتب مدعی بودند که پول داریم و بر همین اساس به کشورهای مختلف مسافرت شده و چیزی حاصل نشده است. اخیرا برخی نمایندگان مجلس مدعی بودند که وی می‌خواهد بدهی‌اش را پرداخت کند ولی «نفت» موافقت نمی‌کند و بر همین اساس مجددا با همان نماینده در ۱۱ دی ماه جلسه‌ای برقرار شد و یکی از نمایندگان مجلس و وزارت نفت و اطلاعات و وکیل متهم و محکوم هم بودند که گفتند با خودش می‌خواهیم صحبت کنیم و این امکان هم فراهم شد و با حضور وکیلش با ایشان صحبت کردند و قرارداد و تعهدی دادند که هیاتی به فلان کشور اعزام شود و قرار است هفته بعد یا ۱۰ روز بعد به آن کشور بروند و باید دید که آیا چیزی وصول می‌شود یا خیر. به گزارش «ایسنا» سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: اقداماتی برای طرح دعوا در خارج کشور انجام و کامل شده و وکیل گرفته شده و اقدام می‌شود. مشکل این است که بخشی از اموالش در خارج از کشور و به نام دیگران است و طرف معامله خارجی‌ است و با ادعای معمولی نمی‌شود و باید در محاکم آنها اقامه دعوا کرد. محسنی‌اژه‌ای درباره عفو زنجانی و خلاصی او از اعدام نیز گفت: این موضوع بحث بعدی است. البته در بخشی از رای دیوان، ارفاق آمده است. نظرم این است که باید وقتی تعیین شود و تاکنون به ۴ کشور هیات رفته و در جلسات قبلی من رفتم ولی در جلسه آخر نرفتم. گفتم و توصیه‌ام این است که وقت تعیین کنید که آخرین فرصت است.

موضوع ریاست قوه‌قضائیه 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمالش هست که خود شما رئیس قوه شوید؟ گفت: خیر. آنچه الان قطعی می‌شود گفت این است که قطعا بنده نیستم. ریاست قوه ابلاغ جدیدی گرفتند و با حفظ سمت کارها را با قوت انجام می‌دهند و خللی در کارشان ایجاد نشده است. او درباره اینکه چه کسی را احتمال می‌دهید رئیس قوه شود،گفت: احتمالاتی داده می‌شود ولی قطعی نیست. هر زمان مقام معظم رهبری اعلام کردند همه مطلع می‌شویم‌.

کیفرخواست برای معاون شهردار سابق تهران

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری‌اش درباره پرونده عیسی شریفی، معاون شهردار سابق تهران گفت: این پرونده هنوز به مرحله کیفرخواست نرسیده و در تحقیقات مقدماتی است و از بیان جزئیات معذورم.

پرونده نازنین زاغری 

به گزارش «ایرنا» اژه‌ای در واکنش به تهدیدات انگلیس در رابطه با پرونده نازنین زاغری و آزادی این متهم گفت: غلط کردند که تهدید کردند. وی افزود: این افراد فاسد و مفسد در طول تاریخ به کشور ما خیانت کرده‌اند و در این ۴۰ سال هم در حق ملت ما حق چنین دخالت‌هایی نداشته‌اند و اینکه کسی آزاد شود یا نشود مربوط به آنان نیست.

حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: این حادثه از دو جهت حائز اهمیت است. یکی از این جهت که منجر به فوت ۱۰ نفر شد که بسیار تاسف‌آور بود و دیگر اینکه این حادثه در یک محیط علمی رخ داده است. از روز اول حادثه مسائلی مطرح شده و همه دستگاه‌ها در حال بررسی هستند، اما به‌طور قطع باید کارشناس نظر بدهد. به‌عنوان مثال اول گفته شد که راننده اتوبوس سکته کرده که بعد پزشکی قانونی اعلام کرد، سکته قلبی نبوده است. باید خودرو، مسیر و عوامل محیطی بررسی شود. یک هیات نظر اولیه را اعلام کرده و گزارش به هیات ۷ نفره ارسال شده است و اگر ثابت شود در این حادثه کسی مقصر است، با او برخورد می‌شود.

آخرین وضعیت بازداشتی‌های کارگری 

به گزارش «ایرنا» اژه‌ای درباره آخرین وضعیت بازداشتی‌های فولاد اهواز و هفت‌‌تپه گفت: هفت نفر از کارگران فولاد اهواز بازداشت بودند اما اینکه این افراد با قید وثیقه آزاد شده‌اند یا نه، نمی‌دانم اما کارگران شرکت هفت‌تپه همه آزاد شدند.

پرونده شکایت از مدیرمسوول روزنامه کیهان

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ خبرنگاری که چند نشست متوالی پیگیر شکایت سید‌محمد خاتمی در سال‌های ٨٨ و ٨٩ از شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان شده هم اظهار کرد: این پرونده هنوز به دادگاه نرفته و در مرحله دادرسی است.

اعلام اسامی ۲۴ متهم مالی 

محسنی‌اژه‌ای همچنین دراین نشست خبری اسامی ۲۴ تن از افرادی را که به اتهام مالی محاکمه شده‌اند و حکمشان قطعی شده است، اعلام کرد.

تکذیب عضویت درشبکه‌های اجتماعی 

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی هم گفت: هفته پیش کسی از شما پیامک داد که شما در شبکه‌های خارجی عضوید که اولین بار بود من می‌دیدم. من کانالی ندارم و عضو جایی نیستم و حتما ساختگی و جعلی است و فرصت نمی‌کنم که به این شبکه‌ها ورود کنم.