وضعیت رودخانه «خرم رود» بحرانی شد

در این رابطه اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه از ساعت ۲۴ بامداد وضعیت رودخانه «خرم رود» بحرانی شد، گفت: دیواره ساحلی رودخانه «خرم رود» هم شکسته شد.

وی ادامه داد: با بحرانی شدن وضعیت اطلاع رسانی لازم شد و با بلندگو اطلاع رسانی شد و اکثر خانواده‌ها تخلیه کردند؛ خانواده‌هایی که در منازل بودند را نیز جابه جا کردیم.

فرماندار خرم‎آباد با بیان اینکه تعدادی خودرو در حاشیه رودخانه دچار خسارت شده‎اند، افزود: عمده خسارت سیلاب به منازل و مغازه‌های تجاری وارد شده است.

چنین سیلابی سابقه نداشت / شهر خرم‎آباد کاملاً زیر آب بود

غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به آب‌گرفتگی معابر در دلفان و قطع راه‌های روستایی درپلدختر و خرم‌آباد گفت: در همه شهرهای استان کم و بیش دچار مشکل هستیم اما به جز در پلدختر، دلفان و خرم آباد از شهرهای دیگر گزارش حادثه نشده است.

وی اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر خسارت داشته‎ایم که بعد از بررسی و ارزیابی در فرصت مناسب میزان خسارات اعلام می‌شود.

آقامیرزایی ادامه داد: دیشب شهر خرم آباد کاملاً زیر آب بود و چنین سیلابی سابقه نداشت. در جریان این سیلاب خسارت مالی داشتیم، در یک مورد یک دستگاه سونوگرافی از بین رفته بود که صاحب آن نیز گفت خبر داشته است که سیل در راه است اما در این دستگاه را در پارکینگ قرار داده بود و با ورود آب به پارکینگ دچار خسارت شد.

آسیب به ۳۰ روستای لرستان

صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان با اشاره به بارش‌های اخیر استان اظهار کرد: در این راستا روستاهای بابازید، خرسه و چم‌مهر شهرستان پلدختر دچار سیل و آبگرفتگیشده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین سیل در روستاهای شهرستان سلسله شامل دکامین، جهان‌آباد، ناصروند، هندی، رحیم‌آباد،پرسک علیا و سفلی، چناره، چهارتخته، دکاموند علیا و سفلی، شاپورآباد، کاکارضا، ناصروند، پیرکه صالح‌آباد، چناره،گریران، حسین‌آباد و دوآب، نیازآباد، کاظم‌آباد و میان خران باعث ایجاد آسیب‌هایی شده است.

رضایی با بیان اینکه سیل به ۳۰ روستای استان آسیب وارد آورده است، افزود: حدود ۱۲۰ خانوار آسیب دیده‌اند که به آنها امدادرسانی داشته‎ایم.

چهار روستای پلدختر در محاصره سیل

سید مهدی موسوی، مدیر بنیاد مسکن پلدختر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: بر اثر سیلاب در شهرستانپلدختر راه ارتباطی روستای پران پرویز قطع و پل دسترسی روستای تیمورآباد نیز زیر آب رفته است.

وی اضافه کرد: همچنین چهار روستای چم مهر بالا و پایین، خرسدر و بابازید در محاصره سیل قرار دارند.

موسوی بیان کرد: در حال بازدید از روستاهای خسارت دیده هستیم و اما میزان خسارت‌ها مشخص نیست.

راه دسترسی ۱۴۰ روستای الیگودرز بسته است

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز نیز در رابطه با بارش‌های شب گذشته گفت: در حال حاضر راه ارتباط مستقیم از الیگودرز به زز و ماهرو با ۱۴۰ روستا همچنان بسته است و مردم باید از مسیر شول‎آباد- سپیددشت تردد کنند.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری و مدیریت بحران تلاش می‌کنند این مسیر هرچه زودتر بازگشایی شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم تا آخر هفته این گردنه را باز کنیم.

وقوع سیل و سیلاب‌های ویرانگر در کشور که هر از گاهی اتفاق می‌افتد و خسارات مالی و بعضاً جانی زیادی بر جای می‌گذارد، توجه به بحث آبخیزداری را برای کنترل این حادثه برجسته می‌کند تا در استانی مانند لرستان هر ساله خاطره ناگواری از باران بر دل‌ها نماند.

مدیرعامل آبفار لرستان خبر داد:

قطع آب ۴۶ روستای شهرستان پلدختر به دلیل سیلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از قطع آب ۴۶ روستای شهرستان پلدختر خبر داد.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بر اثر سیلاب، آب آشامیدنی ۴۶ روستای شهرستان پلدخترقطع شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده این قطعی‌ها مربوط به قطعی برق است.

کاکاوند یادآور شد: با تلاش‌های گسترده همکاران، آب این روستاها تا چند ساعت دیگر وصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بیان کرد: میزان خسارت روستاهای شهرستان پلدختر مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، به دلیل بارش‌های چند روز اخیر در لرستان، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی روستاهای شهرستان پلدختر به دلیل سیلاب دچار خسارت شد.

گزارش آسیب بارش‌ها به ابنیه و آثار تاریخی لرستان داده نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اعزام اکیپ‌های بررسی ابنیه و آثار تاریخی استان خبر داد.

امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر استان کارشناسان در حال بررسی حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی استان هستند.

وی اضافه کرد: در این خصوص اکیپ‌هایی از کارشناسان این اداره کل به محل ابنیه و آثار تاریخی سطح استان اعزام شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: نیروهای اجرایی در حال بررسی این بناها هستند.

قاسمی با بیان اینکه تا به حال گزارشی از آسیب بناهای تاریخی داده نشده است، افزود: در صورت وارد آمدن صدمه به آثار، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

خسارت بارش‌ها به مساجد و امامزادگان لرستان

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان از خسارت بارش‌ها به مساجد و امامزادگان استان خبر داد.

مهندس مسلم رضایی‎پور در گفت‎و‎گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه لرستان در حال برآورد خسارت از مساجد و امامزادگان استان در جریان وقوع سیلاب شب گذشته است.

وی ادامه داد: تاکنون گزارش مکتوبی مبنی بر میزان خسارت در مساجد، بقاع امامزاده‌ها و حسینه‌های استان برای ما ارسال نشده است.

رضایی‎پور اضافه کرد: در حال برآورد خسارت در شهرستان‌ها هستیم و گزارش آن اعلام می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان خاطر نشان کرد: متأسفانه در جریان سیلاب سال گذشته اعتباری از محل ستاد حوادث غیر مترقبه به حسینه‎ و مساجد خسارت دیده استان تخصیص داده نشد.

محور پلدختر_ خرم‌آباد همچنان مسدود است

رئیس پلیس راه لرستان گفت: محور پلدختر_ خرم‌آباد همچنان مسدود است.

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارش اخیر استان و وقوع سیل محور ترانزیتی خرم‌آباد_ پلدختر مسدود شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه هم‌اکنون این مسیر بسته است و این احتمال وجود دارد که تا عصر نیز مسدود باشد.

چغلوند بیان کرد: رانندگان برای تردد می‌توانند از جاده جایگزین خرم‌آباد_پل زال استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.