در دنیای امروزی مردان و زنانی پیدا می شوند که میلیاردها دلار ثروت دارند که ثروتمندترین آنها در سال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

خانواده والتون(وال ‌مارت)

ثروت: ۲۳۹.۸ میلیارد دلار استرالیا

خانواده والتون «Walton family» ثروتمندترین خانواده جهان است و بخش اعظم ثروت خود را از طریق شرکت خرده ‌فروشی وال ‌مارت، که توسط باد و سام والتون، در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد، کسب نموده‌ اند. امروزه وال ‌مارت به ‌عنوان بزرگترین شرکت جهان شناخته می ‌شود. این شرکت حدود ۱۲۰۰۰ فروشگاه در جهان و ۵۳۲۸ فروشگاه در آمریکا دارد. مشهورترین افراد خانواده والتون، پنج نفر می‌ باشند، که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در فهرست فوربز ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان، همواره در جایگاه ۱۰ نفر اول، قرار داشتند.

 

خانواده کوک(کخ)

ثروت: ۱۶۴.۹ میلیارد دلار استرالیا

خانواده کُخ  «Koch family» خانواده آمریکایی آلمانی ‌تبار فعال در صنعت نفت، تجارت و کارآفرینی می ‌باشند که مالکیت دومین شرکت خصوصی جهان یعنی صنایع کُخ را در اختیار دارند. خانواده کخ مهاجرانی آلمانی بودند، که در سال ۱۸۸۸ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند.

فرد سی. کخ، مؤسس شرکت صنایع کخ، در سال ۱۹۲۷ روشی را ابداع کرد که با استفاده از کراکینگ حرارتی در پالایشگاه نفت موفق شد نفت خام سنگین را به گازوئیل تبدیل نماید. این کار باعث شد شرکت کخ بتواند با شرکت ‌های بزرگ نفتی، رقابت کند. خانواده کخ هم‌ اکنون یکی از ثروتمندترین خانواده‌ های جهان بشمار می ‌آیند.

 

خانواده مارس(مارس)

ثروت: ۱۲۳.۳ میلیارد دلار استرالیا

خانواده مارس «Mars Family»، خانواده کارآفرین آمریکایی است که مالک اکثریت سهام شرکت مارس اینکورپوریتد می ‌باشد. این خانواده تا سال ۱۹۸۸ از سوی مجله فرچون، به ‌عنوان ثروتمندترین خانواده در ایالات متحده آمریکا معرفی می ‌شد تا اینکه این عنوان توسط خانواده والتون(مالکین شرکت وال‌مارت) تصاحب گردید.

فرانکلین کلارنس مارس بنیان ‌گذار خانواده مارس است. اعضای این خانواده به شدت از انظار عمومی و انجام مصاحبه دوری می ‌کنند و به غیر از ژاکلین مارس، هیچ عکسی نیز از اعضای این خانواده در دست نیست. شرکت مارس در سال ۲۰۱۷ به عنوان بزرگ ترین کارخانه شکلات سازی شناخته شد که اکثرا آن را به خاطر اسمارتیزهای M&Ms می شناسند. این شرکت در حال حاضر توسط چهارمین نسل از خانواده مارس اداره می شود.

 

برنار آرنو و خانواده(LVMH)

ثروت: ۹۹.۲ میلیارد دلار استرالیا

برنار آرنو «Bernard Arnault» تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است. به گفته مجله فوربز، آرنو با دارایی خالص ۷۲ میلیارد دلار تا ماه مارس ۲۰۱۸ ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند جهان به شمار می رفت.

برنار آرنو 1.8 میلیارد دلار از سهام شرکت LVMH را، در سال ۱۹۸۹ خریداری کرد. ال و ام هاش مجموعه ای از 70 برند لوکس مانند لویی ویتون، دیور، فنسی و ... است که هر کدام در جهان حرف اول را می زنند.

آرنو اعتقاد دارد که شرکت برای افزایش انرژی خلاقانه، باید مدیرانی با عشق و علاقه به هنرمندان داشته باشد و به این شکل می ‌توانند هنرمندان شان را درک کنند. او که در میان مدیران ارشد اجرایی پیشتاز در جهان، فردی منحصر به ‌فرد است، همواره این توانایی را داشته که بین جنبه ‌های مالی و خلاقانه کسب و کار، ارتباطی مناسب برقرار کند. او گرچه هیچ وقت به محدود کردن نوآوری طراحانش اعتقاد نداشته اما همواره بر انضباط مالی در خرید، بازاریابی و فروش محصولات شرکتش تأکید کرده ‌است.

 

کارلوس اسلیم و خانواده

ثروت: ۹۲.۱ میلیارد دلار استرالیا

کارلوس اسلیم «Carlos Slim Helu» کارآفرین، بازرگان و سرمایه ‌دار مکزیکی لبنانی ‌تبار است که بر پایه رتبه ندی وال استریت ژورنال، همچنین مجله فرچون و فوربز، از ماه اوت سال ۲۰۰۷ به ‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می ‌شود.

اسلیم نقش عمده‌ ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. وی مالک شرکت ‌های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، سانبورنز و تل‌سل محسوب می ‌شود. علت اصلی رسیدن او به ثروت افسانه ای خرید تلمکس، در فرایند خصوصی ‌سازی از دولت مکزیک بوده ‌است.

 

کارل آلبرشت و تئو آلبرشت(آلدی)

ثروت: ۷۶.۳ میلیارد دلار استرالیا

آلدی « Aldi» نام دو شرکت مستقل آلمانی با منشأ مشترک در گذشته ‌است که در جمع مالک بزرگترین شبکه فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای در اروپا از نوع فروشگاه‌ های تخفیفی هستند و در دو بخش بزرگ آلدی جنوبی و آلدی شمالی فعالیت می ‌کنند. این دو شرکت بر حسب نام، نیمه شمالی و جنوبی کشور آلمان را پوشش می ‌دهند. بنیان‌گذاران و مدیران این دو شرکت، برادران کارل آلبرشت و تئو آلبرشت بودند.

این دو شرکت، هم ‌اکنون بیش از ۱۰٫۰۰۰ شعبه در جهان دارند. برادران آلبرشت شرکت‌ های خود را جهت تثبیت و نگهداری دراز مدت سرمایه کل، در دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان بنیاد ثبت کردند. این شرکت قصد دارد که تا سال ۲۰۲۲، ۸۰۰ فروشگاه دیگر را نیز در آمریکا افتتاح کند.

 

خانواده دوماس(ارمس)

ثروت: ۶۷.۶ میلیارد دلار استرالیا

ارمس «Hermes» شرکت فرانسوی تولید کننده کالاهای لوکس است که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس ‌های آماده، عطر و کالاهای باکیفیت می‌ باشد. شرکت ارمس در سال ۱۸۷۳ توسط تیری ارمس تأسیس شد. در حال حاضر اکسل دوماس مدیریت این شرکت را به عهده گرفته است.

 

خانواده کمپراد(ایکیا)

ثروت: ۶۷.۲ میلیارد دلار استرالیا

اینگوار کمپراد «Ingvar Kamprad» بازرگان و کارآفرین سوئدی و بنیانگذار شرکت آیکیا بود. او فعالیت خود را از سن بسیار پایین آغاز کرد و اولین شغل او، فروش کبریت، خودکار و دوچرخه بود. اینگور در سال ۱۹۴۳ آیکیا «IKEA» را تأسیس کرد که نام آیکیا از حروف ابتدای نام و نام خانوادگی او (Ingvar Kamprad)، نام مزرعه ‌ای که در آن بزرگ شده(Elmtaryd) و شهر محل زندگی ‌اش(Agunnaryd) گرفته شده ‌است. ایکیا در حال حاضر یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان محسوب می شود.

 

خانواده ورتیمر (شنل)

ثروت: ۶۲.۷ بیلیارد دلار استرالیا

آلن ورتیمر « Alain Wertheimer» کارآفرین، سرمایه‌دار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است، که به همراه برادرش ژرارد ورتیمر، مالکین اصلی شرکت شنل اس. ای. بشمار می ‌آیند. آیا کسی هست که تا به حال نام برند شنل را نشنیده باشد؟ شنل شرکت سهامی خاص کالای لوکس و خانه مد فرانسوی، واقع در لندن است. این شرکت که در سال ۱۹۰۹ (میلادی) توسط دوزنده ‌ای به نام گابریل کوکو شنل تأسیس شد، هم اکنون به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین موسسه‌ های طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته می ‌شود. امروزه شرکت شنل متعلق به آلن ورتیمر و ژرار ورتیمر، نوه‌ های پیر ورتیمر، تنها شریک کوکو شنل، در هنگام تأسیس این شرکت می باشد.

 

موکش و آنیل آمبانی(ریلاینس)

ثروت: ۵۹.۷ میلیارد دلار استرالیا

موکش آمبانی « Ambani Mukesh»کارآفرین، بازرگان، سرمایه ‌دار و مدیر ارشد اجرایی هندی است که با دارایی ۴۱٫۶ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۱۸ به گفته مجله فوربز ثروتمندترین مرد آسیا است. او مدیرعامل و مالک بیشترین میزان سهام در شرکت صنایع ریلاینس(بزرگ‌ترین شرکت خصوصی هند) با ۴۸٪ درصد سهام می ‌باشد. این شرکت در بخش ‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، مخابرات و رسانه فعالیت می‌ کند.

در حال حاضر شرکت ریلاینس، در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۹۹ از بزرگترین شرکت‌ های جهان، قرار دارد. موکش و برادر کوچکترش آنیل، پسران بنیانگذار شرکت ریلاینس، دیروبهائی آمبانی هستند.

 

خانواده کلاتن(BMW)

ثروت: ۶۳.۵ میلیارد دلار استرالیا

زوزانه کلاتن « Susanne Klatten» کارآفرین، سرمایه ‌دار و مدیر ارشد اجرایی آلمانی است که از سهام‌ داران اصلی شرکت ب ‌ام‌ و بشمار می ‌آید. پدر او ربرت کواندت مالک ۱۷٫۴٪ درصد از سهام ب‌ام‌و بود. سوزان کلاتن هم ‌اکنون به همراه مادرش، یوهانا کواندت و برادرش، اشتفان کواندت، در مجموع مالک ۵۰٪ درصد از سهام شرکت ب ‌ام‌ و می ‌باشند. وی در ماه مارس ۲۰۱۴ با دارایی خالص ۱۶٫۹ میلیارد دلار در رتبه پنجم از فهرست ثروتمند ترین افراد آلمان قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.