محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان این مطلب افزود: پس از پایان تعطیلی بازارهای جهانی به مناسبت سال نو میلادی قیمت جهانی ار اونس طلا با ۸دلار افزایش  به ۱۲۸۸دلار رسید. 

وی افزود:‌اما در بازار داخلی با توجه به کاهش قیمت ارز، نرخ سکه و طلا روند نزولی به خود گرفت و کاهش ۱۰ تا ۲۰هزار تومانی در قیمت سکه اتفاق افتاد که برخلاف روند جهانی و افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی بود. 

وی توضیح داد: بر اساس پیش بینی های ۲روز گذشته، اکنون شاهد ثبات قیمت در بازار سکه و طلا هستیم و  باید گفت داد و ستدها از روز پیش تاکنون شاهد ثبات نسبی بوده اند. 

کشتی آرای ادامه داد: به نظر می آید در ۲روز آینده این ثبات قیمت ها در بازار ادامه داشته باشد که برخلاف روند افزایشی قیمت جهانی طلاست.

وی تصریح کرد: امروز قیمت سکه تما بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰هزار تومان کاهش به ۳میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰هزار تومان کاهش به ۳میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید. 

وی گفت: نیم سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی به قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز به قیمت ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد شد که نسبت به روز قبل کاهشی نداشته است. 

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: حباب سکه امروز برابر با ۳۸۰ هزار تومان است که به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد ثبات بیشتر قیمت ها در بازار خرید و فروش سکه باشیم. 

 وی بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز ۳۳۱هزار تومان داد و ستد شد که نسبت به دیروز ۲هزار تومان کاهش قیمت داشته است در حالی که قیمت جهانی افزایش داشته است.

وی توضیح داد: تغییرات مختصر قیمت در بازار سکه و طلا به دلیل کاهش قیمت ارز در بازار داخلی است. 

کشتی آرای درباره قیمت سکه و طلا در روزهای آینده پیش بینی کرد:‌ به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تغییرات مختصری داشته باشد اما بازار داخلی بیشترین تاثیر را از نوسانات نرخ ارز می گیرد و در کنار آن باید به اراده بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز اشاره کرد که سبب شده تا قیمت سکه و طلا در بازارهای به صورت جزیی کاهش یابد.

 وی ادامه داد: به نظر می رسد در ۲-۳ روز آینده یعنی پنجشنبه به عنوان آخرین روز کاری این هفته و شنبه با تعطیلی بازارها مالی جهانی تا اواسط هفته آینده قیمت ها در همین محور باقی بماند . 

وی در پاسخ به این سئوال که هفته گذشته به مصرف کنندگان و خریداران سکه و طلا توصیه کردید با توجه به افزایش قیمت ها برای خرید دست نگه دارند،‌ اکنون چه باید بکنند، گفت : به نظر بنده اکنون بهترین زمان برای خرید طلاست زیرا قیمت ثبات نسبی یافته بنابراین توصیه می شود مصرف کنندگان طلا بخرند. 

وی درباره تاثیر ریزش سهام در بازارهای مالی بین المللی بر قیمت جهانی طلا توضیح داد: یکی از علل افزایش قیمت های جهانی طلا را می توان این مساله دانست و باید در کنار آن به کاهش قیمت نفت هم توجه کرد . تغییراتی که در بازارهای نفتی و ارزش سهام در بازارهای مالی بین المللی اتفاق می افتد در افزایش یا کاهش قیمت جهانی طلا موثر است. 

کشتی آرای بیان کرد: امروز نیز ۵دلار افزایش قیمت طلا را می‌توان مربوط به افت شاخص ها و ارزش سهام بوده و به نظر می‌رسد آخر وقت امروز یا اوایل صبح فردا، شاخص های اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹ اعلام شود که پیش بینی اقتصاددانان این است که شاخص های اقتصادی آمریکا در شروع سال ۲۰۱۹ مثبت باشد و اگر چنین اتفاقی بیافت به تثبیت نرخ جهانی کمک خواهد کرد. به نظر می رسد کارشناسان در بازارهای جهانی در مورد قیمت طلا ایده‌های جدید را اعلام می کنند اما باید منتظر شروع به کار بازارهای مالی جهانی در هفته آینده بود و براساس شاخص های اقتصادی می توان تحلیل دقیقی از وضعیت بازار داخلی داشت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.