غلامعلی حداد عادل در سخنرانی که شامگاه چهارشنبه در مسجد خاتم‌الانبیاء منطقه پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های این چهل سال اظهار داشت: اکنون باید شکر خدا را بجا بیاوریم که چهل سال است از این انقلاب می‌گذرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انجام‌گرفته طی این چهل سال گفت: اگر مقایسه‌ای با قبل از انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه پیشرفت‌های زیادی در این چهل سال می‌شویم، شما در سال ۵۶ در قم دانشگاه یا مرکز پژوهش‌های این‌چنینی داشتید ؟ در طول سال‌های پس از انقلاب مردم فشارهای زیادی را متحمل شدند اما پیشرفت‌های چشمگیری را هم داشتند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با ارائه آمار انتشار کتاب در سال‌های قبل از انقلاب که تعداد آن به 600 می‌رسید و در سال 96 به 99 هزار کتاب رسیده است، افزود: شما به همین پیشرفت چند برابری نگاه کنید متوجه خواهد شد که ایران چه بود و پس از انقلاب اسلامی و الان در چهلمین سال به کجا رسیده است.

حداد عادل با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی ایران و عراق اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع پیشرفت ایران اسلامی جنگ بین ایران و عراق بود که نیروی انسانی فداکار و آماده را به جبهه‌های جنگ کشاند و از عرصه تولید و صنعت بازداشت.

وی ادامه داد: سازمان‌ بین‌الملل پس از اتمام جنگ خسارت‌های مالی این جنگ را ۱۰۰ هزار دلار برآورد کرد و اکنون شما به برکت وجود مقام معظم رهبری، رشادت‌های جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف و خون شهدا در دنیا در برابر تمام مشکلات ایستاده‌اید و شاهد تمام آشفتگی‌های اروپا و امریکا هستید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امسال منتظر این بودند که این آشفتگی‌ها را در تهران و شهرهای ایران بینند اما حال در شهرهای خودشان رخ‌داده و باید بگویم که این موضوع برای ما یک تذکر مهم تلقی می‌شود که حواس خود را بیشتر به اتفاقات اطراف جمع کنیم.

حداد عادل روزهایی را که ایران برای داروسازی و پیشرفت به اورانیوم نیاز داشت را یادآوری کرد و گفت : آن روزی که ما به اورانیوم ۲۰ درصد دست پیدا کردیم به لطف شهدای هسته‌ای بود و در این امر هیچ یک از کشورهای اروپایی و امریکا به ما کمک نکردند بلکه با تحریم برای ما مشکلاتی را به وجود آوردند.

وی افزود: روزی آمریکا آمد در منطقه به دلیل سرنگون کردن صدام بر عراق مسلط شد اما دیدید که برنده این اتفاق مردم ایران بودند نه امریکا، همچنین در راهپیمای اربعین شما جوانان عراقی را می‌بینید که برای ماساژ‌ پای زوار شور دادند و شما را به خانه‌ای خود دعوت می‌کنند و این امر نشان از نفوذ ایران در بین مردم عراق است و این اتفاقات خواست خداوند است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سخنان سران اروپا و امریکا درباره سوریه افزود: این عربستان و آمریکا بود که پول خرج می‌کرد تا اسلام را در منطقه محو کند، اما مردم یمن و لبنان از مقاومت امت ایران الگو گرفتند و این‌گونه در برابر ظلم ایستادگی کردند، دراین‌بین خدا اتفاقاتی رخ می‌دهد که به نفع مردم ایران تمام می‌شود، برای نمونه، اگر ایران میلیون‌ها برای تبلیغ خباثت عربستان هزینه می‌کرد به این اندازه که کشته شدن جمال خاشقچی در خدشه‌دار کردن چهره عربستان داشت تأثیرگذار نبود.

وی افزود: شما خودتان قضاوت کنید که ترامپ با مهاجران و حتی سیاستمداران اطراف خودش چگونه برخورد زننده و زشتی دارد، ترامپ اکنون در بین افکار عمومی فردی مضحک و ساده یاد می‌شود و همان مردمی که به او رأی دادند حال بسیار از این کار خود و انتخاب این چنین شخصیتی پشیمان هستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه دشمن در تحریم اقتصادی و بی‌بند وباری فرهنگی بسیار پیگیر است، گفت: دشمن از طریق تحریم اقتصادی و فضای مجازی سعی در رواج بی‌بندوباری در میان جوانان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.