امیرحسین آذر در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آگهی‌های بازرگانی در تلویزیون بیان کرد: آگهی‌های بازرگانی یکی از شریان‌های حیاتی تامین مالی است. باید هم در حوزه بهداشت و درمان تبلیغات نظارتی باشد که مردم گرفتار نشوند و هم اینکه نظارتی برای حجم آگهی‌ها وجود داشته باشد. بخش بازرگانی در تلویزیون را مدیریت می‌کنند و ساختارهای خاصی همیشه وجود دارد؛ بنابراین بعید می‌دانم حجم آگهی‌ها تغییر کرده باشد. اما این مساله که آگهی بازرگانی نباشد یا کمتر باشد در این بازه زمانی و وضعیت اقتصادی، خوب نیست.

او با اشاره به دستمزد و حقوق کارمندان سازمان صدا و سیما اظهار کرد: بیشترین هزینه صداوسیما صرف حقوق و دستمزد نیروی انسانی اداری می‌شود؛ در حالی که صداوسیما سازمانی فرهنگی و هنری و هدف آن، تولید برنامه و محتوا برای مخاطبان است. این مساله  متاسفانه به دوره‌های قبلی مدیریت سازمان و شاید هدف‌گذاری اشتباه برگردد.

این برنامه‌ساز اضافه کرد: در صداوسیما باید بیشتر به فکر تولید و به‌کارگیری نیروی فنی و تولید باشیم اما بیشتر نیروهای اداری را به کار گرفته‌ایم؛ در حالی که این حجم وسیع امروز نیاز نیست؛ البته بعید می‌دانم بتوان کارمندان صداوسیما را تعدیل کرد.

آذر درباره آموزش نیروهای انسانی در سازمان صداوسیما گفت: به نظرم باید نیروی انسانی را با آموزش کوتاه مدت تخصصی‌تر کنند. ما در برنامه‌سازی مشکل بسیاری در بحث مالی داریم، همیشه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه سازمان صرف حقوق و دستمزد می‌شود. ما ضعف نیروی متخصص داریم و خروجی دانشکده‌ها برای این تعداد شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی در مراکز استان‌ها و تهران پاسخگو نیست. بنابراین نیروهای اداری صداوسیما که فعالیت آنچنانی ندارند، می‌توانند به نیروهای فنی کمک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.