قدیمی‌ترها به نام بلوار آب کرج می‌شناسندش. چون آب جاری در میان بلوار از نهر کرج نشات می‌گیرد و در گذشته آب کشاورزی و شرب تهرانی‌ها را تامین می‌کرده است. الیزابت اما اولین نام رسمی و آشناتر بلوار است که از همان ابتدای ساخت بر روی آن گذاشته شد. انقلاب که شد، نامش به کشاورز تغییر پیدا کرد چون وزارت کشاورزی که امروز تبدیل به ساختمان قوه قضائیه شده در این‌ بلوار قرار داشت. این بلوار ملی به هر نامی که شناخته شود تاریخ تهران و خاطرات مردمش را یدک می‌کشد. ۴ سال پیش بود که این بلوار از سوی سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است.

خرید خانه در بلوار کشاورز

معماری خاص بلوار کشاورز این محله را به فضایی انسان‌محور تبدیل کرده‌ است و این یکی از نقاط مثبت خرید خانه در بلوار کشاورز است. سرتاسر بلوار درختان بلند و فضای سرسبز دارد که با وجود نیمکت‌ها مکانی آرام و دنج برای نشستن و وقت گذراندن فراهم کرده است. این بلوار مسیر پیاده‌روی نسبتا پهن هم دارد که نشان می‌دهد در ساخت آن، راحتی شهروندان قربانی عبور و مرور خودروها نشده است. بلوار کشاورز طراحی خود را مدیون سرافراز غزنی است. غزنی پیش از مرگ گفته بود آرزو دارد در بلوار تابلویی شناسنامه‌‌دار نصب شود که رویش نوشته است: «طول بلوار: ۱۷۰۰ متر، شروع کار: ۱۳۳۶، پایان کار: ۱۳۳۸، هزینه: ۶۰ میلیون ریال، شهردار وقت: مهندس توسلی، طراحی فضای سبز: مهندس شیبانی، سنگتراش نهر ذوزنقه: مینکو و مانی کو، تهیه سنگ هرسیون از معادن شمال البرز» این آرزو پس از مرگ او به واقعیت پیوست و یک سال پیش شناسنامه بلوار بعد از 60 سال نصب شد.

بلوار کشاور جدای از اهمیت موقعیت جغرافیایی و شهری، به نوعی نماد هویتی محله هم محسوب می‌شود. به همین دلیل است که هر سال برنامه‌ها و طرح‌های هنری و فرهنگی متعددی در آن اجرا می‌شود. از نورپردازی‌های زیبا گرفته، تا طراحی درختان، بر پا کردن مجموعه مجسمه، راه‌اندازی بازارچه، برگزاری جشنواره و ... . اما یکی از بهترین برنامه‌هایی که تا به حال در این بلوار اجرا شده، نوروزگاه است که در فروردین 97 برگزار شد. در این برنامه گروه‌های هنری نمایشی از جمله تئاتر خیابانی، پانتومیم، اجرای عروسکی، هنرهای تجسمی شامل صنایع دستی، نقاشی، عروسک‌سازی، سفالگری و موسیقی اقوام در طول محور بلوار کشاورز حضور پیدا کردند و تهرانی‌ها را به سمت بلوار کشاندند. از این منظر با اطمینان می‌شود گفت با خرید خانه در بلوار کشاورز در محله‌ای امن، سرزنده و پویا ساکن خواهید شد.

برای خرید خانه در بلوار کشاورز، به جای مراجعه به بنگاه‌های مختلف و سر زدن به ده‌ها ساختمان، می‌توانید در اتلاف وقت صرفه‌جویی کنید و در سایت دیوار به بررسی آپارتمان‌های موجود بپردازید. در حال حاضر بسیاری از مشاوران املاک هم موارد موجود را در دیوار آگهی می‌کنند. بنابراین می‌توانید از میان آگهی‌های عکس‌دار مواردی که  به سلیقه و معیارهای شما نزدیک هستند را انتخاب و برای بازدید آنها حضوری مراجعه کنید. نرخ خرید مسکن در بلوار کشاورز و اطراف آن، حدودا متری تا 12 میلیون تومان است. آپارتمان 75 متری یک خوابه و ساخت سال 90، 910 میلیون تومان به فروش می‌رسد. نمای کامپوزیت، آسانسور، پارکینگ، انبارى، بالکن، کف سرامیک، کابینت MDF  سرویس ایرانى و فرنگى و پکیج از ویژگی‌ها و امکانات این واحد است. اگر مدرن و نوساز بودن برایتان ملاک نیست، در فاصله 100 متری پارک لاله، یک واحد 80 متری که قبل از سال 70 ساخته شده را با 690 میلیون تومان هم می‌توانید خریداری کنید. واحدی که آیفون تصویری، درب ضدسرقت، کابینت ام دی اف و کف سرامیک دارد.

 

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.