وینفرد شفر در نیم فصل نخست لیگ هجدهم ترجیح داد در بیش از ۹۰ درصد بازی های داخلی و آسیایی به مهدی رحمتی اعتماد کند و تنها سه بار از سیدحسین حسینی در ترکیب اصلی بهره ببرد. تصمیمی که حواشی بسیار زیادی برای او و تیمش در پی داشت اما با این حال مربی آلمانی با دفاع از تصمیماتش مدعی شد رحمتی تمام خصوصیاتی که او از گلرش انتظار داشت، را دارد. شفر در گفتگویی با آرزوی موفقیت برای سیدحسین در راه حضور در جام ملت های آسیا صحبت های مهمی انجام داد که می تواند معادلات این پست کلیدی استقلال در ادامه فصل را تغییر دهد.

 

تیم ما همیشه تحت فشار است که باید ببرد. زمانی که می‌خواستم قراردادم را امضا کنم، همه می‌گفتند که باید ببری، باید ببری و باید ببری. من می‌گفتم اول باید خوب بازی کردن را یاد بگیریم ولی آن‌ها باز می‌گفتند باید ببری.

 

نمی گویم رحمتی بهتر است یا حسینی

 فصل پیش تیمی بسیار خوب و قدرتمند داشتیم و بازیکنان بزرگتری در تیم حضور داشتند. بعد از بازی با الریان، پژمان منتظری بیرون بود و باید مدافعان جدیدی مقابل الهلال به بازی می‌فرستادیم. در نتیجه باید دروازه‌بانی انتخاب می‌کردیم که با بازیکنان صحبت کند و بتواند مدافعان را مربیگری کند. نمی‌گویم حسینی بهتر است یا رحمتی. اصلا راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنم ولی رحمتی مقابل الهلال خیلی خوب بازی کرد و ما فقط یک موقعیت به این تیم دادیم. ما در عمان، یک بر صفر الهلال را بردیم و الان هم همین موضوع وجود دارد.

به گلری نیاز داشتم که به تیم اعتماد به نفس بدهد

اول فصل، حسینی مصدوم بود و رحمتی خیلی خوب بازی کرد. من نمی‌توانم دروازه ‌بانی که خوب بازی کرد را عوض کنم. بعد پژمان را از دست دادیم و از حسینی در دو بازی مقابل سایپا استفاده کردیم. ما می‌دانستیم که تیم مان به دروازه‌بانی نیاز دارد که از عقب بتواند به تیم اعتماد به نفس بدهد، به همین دلیل دروازه‌بانمان را عوض کردیم.

رحمتی بلد است با بازیکنان صحبت کند

مهدی رحمتی دروازه‌بانی است که می‌تواند بازی را به خوبی بخواند. او قبل از این که موقعیت روی دروازه‌ ایجاد شود با پژمان، میلاد یا دانشگر صحبت می‌کند. این نکته‌ای است که دروازه‌بانان جوان ما باید یاد بگیرند.دروازه‌بان خوب، آن دروازه‌بانی نیست که بتواند فقط توپ‌های زیادی مهار کند. الیورکان خیلی خوب بازیخوانی می‌کرد و قبل از این که تیم حریف بخواهد موقعیتی ایجاد کند با مدافعان صحبت می‌کرد و از آن‌ها می‌خواست تا با پرس کردن نگذارند خطری روی دروازه‌ ایجاد شود.

حسینی به دلیل کم حرف بودن به جام جهانی نرفت

 قبل از این که تیم‌ملی بخواهد به جام‌جهانی برود در بازی با ازبکستان، حسینی توپ را در اختیار داشت ولی کسی صدایش را نمی‌شنید. شاید این یکی از مشکلاتی بود که کی‌روش او را به جام جهانی نبرد. جنبه‌های شخصیتی در دروازه‌بان بودن بسیار حائز اهمیت است. دروازه‌بان بودن فقط این نیست که ۲۰ توپ سیو کنید. مهم‌تر از آن، این است که بتواند شرایط بازی را کنترل کند که با صحبت‌کردن با مدافعان میسر می‌شود.

دروازه بان ها روسای زمین هستند

من همیشه می‌خواهم به حسینی کمک کنم و این موضوع را دفعه قبل هم به او گفتم. حسین حسینی در حال حاضر در تیم ملی حضور دارد، شاید دو، سه هفته در تمرینات شانس داشته باشد که در بین سه دروازه‌بان تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها قرار بگیرد. باید از این شانس استفاده کند. دروازه‌بان با این که در زمین تنهاست ولی رئیس زمین است و باید با بازیکنان صحبت کند. دروازه‌بان باید مانند یک مدافع لیبرو عمل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.