شکرالله حسن‌بیگی سرپرست استانداری تهران در همایش آموزشی بخشداران استان تهران که در بخشداری احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: در جنگ روانی که بر علیه کشور و نظام ما به راه افتاده، دشمن، امیدآفرینی را مورد هدف قرارداده  و تلاش می‌کند انسجام ،وحدت ملی، همدلی و همگرایی  موجود بین مردم و مسؤولین را از بین ببرد.

وی با اشاره به وظایف و مسؤولیت‌های بخشداران افزود: بخشداری یک پست سیاسی است و بخشدار باید مسلط به قوانین، مقررات و برنامه‌های دولت باشد تا بتواند سیاست‌ها را در منطقه پیاده کند.

سرپرست استانداری تهران ادامه داد: متأسفانه بخشداران بیش از اینکه پست حاکمیتی سیاسی باشند در انجام کارهای عمرانی افتاده‌اند ام در صورتی که ما جایگاه اصلی بخشدار را رعایت کنیم تا همکاران ما نیز تسلط کامل به قوانین و مقررات داشته باشند، بسیاری از مسائل و مشکلات در منطقه برطرف می‌شود.

وی بیان داشت: در جامعه کنونی کشور و از نگاهی دیگر در جامعه بین‌المللی در دو جنگ ناخواسته اقتصادی و جنگ روانی قرار داریم که جنگ روانی از جنگ اقتصادی بدتر است، دشمنان و معاندان نظام جنگ روانی طوری صحنه‌سازی می‌کنند که به نفع خودشان است.

حسن‌بیگی با اشاره به تجربه ملت در برابر دشمن در ۸ سال جنگ تحمیلی، تاکید کرد: همانطوری که در برابر جنگ نظامی دشمن آرایش گرفتیم امروز هم باید در برابر جنگ اقتصادی و روانی علیه کشورمان آرایش مناسبی گرفته شود.

وی ادامه داد: آرایش ما در مسائل اقتصادی، مناسب جنگ نیست در حالی که اثرات جنگ اقتصادی به مراتب بیش از جنگ نظامی بوده و درآن باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود که فشاری از تحریم‌های اقتصادی بر ملت وارد نشود.

سرپرست استانداری تهران با تاکید بر وجود وحدت و همدلی در جامعه تصریح کرد: باید با حفظ انسجام و وحدت ملی که سرمایه ماست و دشمن آن را هدف قرارداده، توطئه‌های دشمن را خنثی نموده و در جهت توسعه و آبادانی کشور گام برداریم.

وی با اشاره به نقش و وظیفه بخشداران، گفت: بخشداران و کارگزاران نظام باید در منطقه حاکمیتی خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت و با ایجاد روحیه در بین اقشار جامعه روزبه‌روز به امید مردم افزوده و وحدت را در زندگی آن‌ها  تقویت کنند.

حسن‌بیگی خطاب به بخشداران تاکید کرد: با پرهیز از کارهای زودگذر و بی‌اثر به کار توسعه‌ای بیندیشید که اگر دیدگاه بخشدار و دهیاران توسعه‌ای باشد در آینده نتیجه آن‌ها راضی کننده و در جهت رفع مشکلات جامعه خواهد بود.

وی با انتقاد از نحوه اجرایی شدن مفاد قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: در تهران حدود ۱۵ میلیون نفر یارانه‌بگیر ماهیانه در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی از دولت می‌گیرند که نه یارانه‌بگیر راضی است و نه یارانه‌دهنده علاوه بر آن باری بردوش جامعه  تحمیل می‌شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه بودجه استان تهران برای کارهای عمرانی در بهترین حالت جذب ۲۳۰ میلیارد تومان است در حالی که می‌توان با هزینه یارانه‌های تهران هزاران شغل برای جوانان ایجاد و پروژه‌های عمرانی را تکمیل کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، خاطرنشان کرد: باید بخشداران برای اشتغال روستایی وقت بیشتری بگذارند، امروز ایجاد یک شغل یعنی امیدوار کردن یک خانواده و به طبع آن تشکیل خانواده که کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

حسن‌بیگی گفت: اجرای سیاست‌های دولت وظیفه ما است چراکه با اجرای سیاست‌ها و بیان عملکرد دولت، امیدآفرینی در جامعه افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب و ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: با توجه به توطئه‌ها و تبلیغاتی که دشمنان انقلاب برای کمرنگ نشان دادن چهل سالگی انقلاب می‌کنند باید برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی به‌گونه ای باشد که به‌دست مردم اجرا شود.

سرپرست استانداری تهران با اشاره به ضرورت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، خاطرنشان کرد: باید قبل از احداث از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرد چراکه معضلی برای بخشداران و فرمانداران است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.