محمود واعظی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی  و در دیدار با نخبگان و فعالان سیاسی این استان، با بیان اینکه این نشست‌ها موجب نزدیکی بیشتر میان افکار و نظرات بوده و همواره بر تشکیل این جلسات اصرار داشته‌ایم، گفت: تنوع افکار با وجود اینکه ممکن است نسبت به یکدیگر انتقاد وجود داشته باشد، موجب انتخاب‌های بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نشست با فعالان سیاسی استان‌ها، همواره در برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور بوده و مباحث مطرح شده به اطلاع رئیس جمهور می‌رسد، اظهار داشت: باید همواره صداقت و نجابت را با رفتار و کنش سیاسی توأمان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: دمکراسی بدون اخلاق و رفتار دمکراتیک جلوه‌گر نخواهد شد و هم‌اندیشی بیشتر می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف‌مان کمک کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: امروز امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه است و بی‌تردید امنیت پایدار موجب توسعه پایدار برای هر استانی از جمله آذربایجان غربی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد، ظرفیت‌های بالا و مرزی بودن استان آذربایجان غربی مزیتی مناسب برای رشد و توسعه این استان در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: باید از توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این استان حمایت کنیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بخش خصوصی مطمئن باشد، دولت می‌خواهد با جدیت از بنگاه‌داری دست برداشته و هرگز رقیب بخش خصوصی نیست.

وی اظهار داشت: باید در ارایه نظرات، بیان مطالبات و انتقادات، شرایط کشور و مقتضیات و الزامات را در نظر بگیریم.

واعظی افزود: شاید تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید با این میزان از انتقادپذیری و طرفداری از تنوع و تکثر افکار نبوده است، اما با این حال رئیس جمهور به هیچ عنوان از وعده‌هایی که به مردم داده، عقب‌نشینی نکرده است.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از وعده‌ها به دلیل بعضی از موانع به خوبی اجرا نشده باشد، اما مطمئناً اگر این وعده‌ها به خوبی به  سرانجام نرسیده بخاطر آن بوده که تحقق آنها از سوی قوه مجریه به تنهایی امکان‌پذیر نبوده است.

وی با بیان اینکه نباید برای تحقق وعده‌ها آرامش جامعه را مختل کرد، گفت: دکتر روحانی همواره دو هدف تحقق وعده‌ها و حفظ آرامش جامعه را در تصمیم‌گیری‌ها دنبال کرده است، اما متأسفانه برخی ناخواسته در مقابل دولت قرار گرفته و دولت را در عمل به وعده‌ها ناتوان جلوه می‌دهند که این می‌تواند موجب ناامیدی مردم شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نباید با برخی مواضع مردم را نسبت به آینده ناامید کنیم و ایجاد ناامیدی موجب کم‌رنگ شدن مشارکت مردم در اداره جامعه خواهد شد، افزود: باید سرمایه اجتماعی به یک ثروت در جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه و برآورده کردن مطالبات مردم که اغلب غیرسیاسی بوده و در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، اظهار داشت: امروز شرایط منطقه و جهان، فضای کشور را به سمت خاصی سوق داده و روی کار آمدن یک دولت عجیب در آمریکا، دنیا را دچار شگفتی کرده است.

وی با بیان اینکه امروز دولت آمریکا به بدترین شکل، در مقابل دولت و ملت ایران قرار گرفته و می‌خواهد با استفاده از یک حکومت در منطقه که به دست جوانی بی‌تجربه اداره می‌شود، معادلات منطقه‌ای را در اختیار داشته باشد، افزود: از سویی دیگر علیرغم پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی، تا چندی قبل برخی هنوز از پای ننشسته‌ بودند و فعالیت‌های سیاسی مربوط به دوران انتخابات را دنبال می‌کردند.

واعظی با اشاره به اینکه امروز در شرایط اقتصادی خاصی قرار داریم و راهکارها باید براساس شرایط و مقتضیات زمان در نظر گرفته شود، ‌گفت:‌ دولت اولویت خود را بر ساماندهی زندگی و معیشت مردم قرار داده و از این‌رو تمامی برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، بر این اساس انجام می‌َشود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن برای شکست ملت ایران از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند، خاطر نشان کرد: ما باید براساس واقعیت‌های روز و همکاری همه آحاد جامعه کشور را اداره کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت معتقد به استفاده از پتانسیل و توانمندی همه گروه‌ها، افراد و دستگاه‌ها، حتی رقبای خود است تا بتواند از همه ظرفیت‌های کشور برای ساماندهی امور، بهره‌مند باشد، اظهار داشت: در این راستا دولت در انتخاب مدیران هرگز نگاه قومیتی و جنسیتی نداشته بلکه معیار، شایستگی، توانمندی و کارآمدی افراد است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: همه باید به دنبال ریشه‌کن کردن فساد و از بین بردن تبعیض در جامعه باشیم.

در این نشست نخبگان و فعالان سیاسی استان آذربایجان غربی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل و موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.