آسوشیتدپرس گزارش داد، تصمیم‌گیری نهایی هنوز صورت نگرفته است، اما نزدیکان این سوسیالیست دموکرات ۷۷ ساله معتقدند که سن و سال یا ادعای طمع به ریاست جمهوری موجب دلسردی او نشده است و او برای بار دوم گزینه ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار می‌دهد. همانطور که معتمدان سندرز برای تعطیلات آخر هفته در ورمونت گردهم آمدند، برخی به طور آشکار درباره پیشنهاد ۲۰۲۰ کاخ سفید سخن گفتند و تقریبا به صورتی بود که انگار این نتیجه از پیش مشخص شده است.

جف ویور، مدیر کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ سندرز با اشاره به قابلیت سندرز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی تاکید کرد: این بار او به عنوان نامزد پیشرو یا یکی از نامزدهای پیشرو آغاز به کار خواهد کرد. اگر او دوباره نامزد انتخابات شود، کمپین‌ بسیار بزرگتری نسبت به ماقبل خواهد داشت.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در سنای آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۷ به عضویت این مجلس درآمد. او تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این مجلس خواهد بود. او یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود که در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶ به نفع هیلاری کلینتون از رقابت‌ها کنار کشید.

به گفته همسر سندرز، دموکرات‌ها احتمالا ایده‌های مترقی این سناتور درباره بهداشت و درمان و اقتصاد را پذیرا خواهند شد اما لازم است تا در بحث تغییرات آب و هوایی، مسکن ارزان و بدهی دانشجویان پیشرفت بیشتری حاصل شود.

جین اومرا سندرز تاکید کرد، اینکه برنی سندرز بتواند به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری در ۲۰۲۰ در مناظرات عملکرد خوبی داشته باشد، هنوز مشخص نیست. به گفته او مهمترین نکته کارزار ۲۰۲۰ در میان دموکرات‌ها این است که "چه کسی می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟" جین اومرا سندرز گفت: یک هدف اولیه وجود دارد؛ پیروزی. تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که سندرز دو سال پیش می‌توانست نامزد جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، را شکست دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.