معصومه ابتکار در پویش ملی ارتقاء و نشاط سلامت بانوان که به مناسبت هفته سلامت زنان صبح امروز شنبه ۲۸ مهرماه در پارک لاله برگزار شد، گفت: معاونت بسیاری از سیاستهای خود را پیگیری می‌کند تا این مصوبه در همه شهرها و روستاها اجرا شود.

 

وی افزود: در همین راستا باید شهرداری و شوراها به منظور توان افزایی و حمایت از ایجاد فضاهای ورزشی برای بانوان، همگام با برنامه‌های دولت حرکت کنند تا همه زنان علاقه مند به ورزش بتوانند به این پویش بپیوندند.

 

برنامه‌های نوین دولت برای تعذیه و پیشگیری از بیماریها

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: امید است تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف تغذیه، سلامت و پیشگیری از بیماریها تلاش‌های بیشتری داشته باشیم که در این زمینه هم دولت برنامه‌های نوینی مد نظر دارد.

 

افزایش امید به زندگی زنان از ۵۵ به ۷۶ سال بعد از انقلاب

 

 به گفته ابتکار بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران در طول ۴۰ سال رشد چشمگیری داشته به طوریکه امید به زندگی قبل از زمان انقلاب در زنان ۵۵ سال بود این در حالیست که امید به زندگی زنان اکنون به ۷۶ سال افزایش داشته است.

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است که برنامه ریزی برای سلامت کشور برنامه وسیع و گسترده‌ای است که با مشارکت مردم به سرانجام می‌رسد و باید با تلاش و همکاری جامعه این مسیر را ادامه دهیم.

 

ابتکار در ادامه با اشاره به وضعیت ورزش دختران مقطع ابتدایی گفت: باتوجه به اینکه ورزش دختران مقطع ابتدایی در سالهای گذشته از برنامه درسی دختران جا مانده بود با اقدام به موقع بطحایی (وزیر ورزش) توانستیم با آموزش معلمین در تابستان سال گذشته مجدداً آموزش و تربیت بدنی را به برنامه درسی دوران ابتدایی دختران بازگردانیم که این دستاوردها با همکاری و مشارکت مادران، اولیاء و زنان سرافراز ایران زمین به دست آمده است.

 

کم‌تحرکی کارمندان و زنان خانه‌دار عامل اصلی بیماریهای متابولیکی و قلبی و عروقی در آنها

 

ابتکار در ادامه با بیان اینکه مهمترین بیماری های جوامع صنعتی به دلیل کم تحرکی بروز یافته خاطرنشان کرد: کم تحرکی میان کارمندان و زنان خانه‌دار به عنوان یک عامل اصلی بروز بیماری‌های متابولیکی، دیابت افسردگی و بیماری های قلبی عروقی عمل می کند.

 

وی با بیان اینکه ورزش درمانی برای همه بیماری‌هاست: افزود یک ساعت پیاده روی در طبیعت معادل یک قرص کاهش فشار خون عمل می کند و به همین دلیل  امروزه بسیاری از پزشکان در نسخه‌های خود برای بیماران ورزش تجویز می‌کنند.

 

ابتکار در ادامه ضمن قدردانی از وزارت ورزش و جوانان به منظور ارتقاء و گسترش ورزش بانوان ایرانی برنامه‌های بسیاری در این عرصه انجام داده‌اند گفت: لازم است که از دختران مدال آور بازی های پارالمپیک، بازی‌های پارآسیایی و تیم نوجوانان، فدراسیون، کمیته ملی المپیک و تمام زنان قهرمان ایرانی تشکر ویژه داشته باشم.

 

ابتکار خاطرنشان کرد: برای اولین بار یک سوم از ورزشکاران اعزامی به این بازیها را ورزشکاران زن تشکیل می‌دادند و از این بین یک سوم از ورزشکاران زن هم توانستند برای کشور کسب مدال کنند.

 

ابتکار معتقد است که زن ایرانی می‌تواند در عرصه‌های سلامت و ورزش همگانی فعالیت داشته باشد در همین راستا همه تلاش خود را می‌کنیم تا این جریان ملی و ورزش را که عامل سلامت جسم و روان است را در سراسر کشور انجام دهیم.

 

به گزارش ایسنا، باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: این برنامه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و هفته تربیت بدنی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، شهرداری، مشاور شهردار در امور خانواده و وزارت بهداشت و وزارت کشور برگزار شده است.

 

به گفته وی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دنبال فرصت مناسبی برای توجه به سلامت جسمی، اجتماعی و روان زنان و همچنین دستیابی به جامعه سالم تلاش و برای رسیدن به این مهم از فرصتها استفاده می‌کند.

 

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی اجرای مصوبه ستاد ملی زن در برنامه ملی ارتقاء سلامت زنان و دختران است و این برنامه را به این منظور تدارک دیده گفت: فرصت مناسبی است تا این برنامه در سراسر کشور اجرا شود، هدف از این برنامه سنجش سلامت و غربالگری سرطان سینه در پارک‌های بانوان و برنامه های آموزشی تدارک دیده است.

 

در ادامه این برنامه فریبا محمدیان، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی از زنان ورزشکار ایرانی در مسابقات بین المللی گفت: دختران ورزشکار ایرانی سهم بسزایی در اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی به خود اختصاص دادند.

 

وی افزود: همچنین در المپیک نوجوانان دختران ورزشکار توانستند در کنار برادران خود بار دیگر برای تاریخ ورزش ایران افتخار بیافرینند.

 

به گفته وی برنامه ملی ارتقای نشاط زنان و دختران با تمهیدات معاونت امور زنان تحت عنوان "برنامه ملی سنجش قامت و آموزش حرکت بانوان روستایی" در حال اجراست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.