بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در جریان این سفر وزیر امور خارجه  علاوه بر همراهی آقای روحانی و حضور در دیدارها و برنامه‌های ایشان، خود نیز  به صورت جداگانه دیدارهایی را با برخی همتایانش از کشورهای مختلف جهان خواهد داشت و در چندین نشست جانبی مجمع عمومی سازمان ملل حضور و سخنرانی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که وزیر امور خارجه امروز علاوه بر دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیر خارجه فرانسه در نشست وزیران امور خارجه اکو حضور پیدا خواهد کرد، افزود: ساعت هشت بعد از ظهر به وقت نیویورک نشست وزیر امور خارجه ایران با وزیران امور خارجی گروه 1+4 با محوریت موضوع برجام برگزار خواهد شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با بیان این‌که آقای ظریف در روز سه‌شنبه با وزیر خارجه انگلیس دیدار و رایزنی خواهد کرد، افزود: شرکت در نشست افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در روز سه‌شنبه‌ خواهد بود.

قاسمی در ادامه به تعدادی از برنامه‌های وزیر امور خارجه در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: شرکت در نشست وزیران خارجه عدم تعهد در صبح روز چهارشنبه به وقت نیویورک  و همچنین دیدار با وزیران امور خارجه هلند، عمان، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق و دیدار با دبیرکل این سازمان ملل متحد از دیگر برنامه‌های ظریف در این روز است.

وی همچنین با بیان این‌که طبق برنامه ریزی انجام شده  اقای ظریف در نشست روز جهانی امحای سلاح‌های هسته‌ای در روز چهارشنبه شرکت خواهد کرد، ادامه داد: کشورهای عضو عدم تعهد در این روز علاوه بر نشست وزیران امور خارجه، نشستی را نیز با موضوع فلسطین برگزار خواهند کرد که آقای ظریف در آن حضور پیدا می‌کند.

قاسمی با بیان این‌که در روز پنج‌شنبه وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی نشستی را با موضوع بررسی وضعیت  مسلمانان روهینگیا برگزار خواهند کرد که وزیر امور خارجه کشورمان در آن حضور پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: حضور در نشست وزیران امور خارجه مجمع گفت‌وگوهای همکاری‌های آسیایی و دیدار با وزیران امور خارجی رومانی، پرتغال، آلمان، سوئد، کره جنوبی، رییس صلیب سرخ جهانی از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در روز پنج‌شنبه است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برگزاری نشست عمومی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه اشاره کرد و گفت: آقای ظریف علاوه بر شرکت در این نشست با وزیران خارجه الجزایر، اتریش، هلند دیدار و رایزنی خواهد کرد.

وی همچنین سخنرانی ظریف در شورای قیمومیت به دعوت انجمن بین‌المللی زنان ،حضور در نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه با موضوع حل بحران سوریه، حضور در نشست وزیران امورخارجه مجمع تمدن های کهن ،سخنرانی در نشست مشترک قطر و گروه بحران بین المللی  با موضوع چالش های امنیتی در منطقه ،دیدار و رایزنی با وزیران امور خارجه سوریه ، چین ، نروژ، اسلوونی ، پاراگوئه ، مصاحبه با تعدادی از نشریات معتبر بین المللی  و دیدار با خبرنگاران ارشد حوزه سیاست خارجی  را بخشی  دیگر از برنامه‌های ظریف در جریان سفر به نیویورک عنوان کرد.

قاسمی همچنین در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با ایسنا به تشریح برخی از محورهای گفت‌وگوهای ظریف با همتایان خود در دیگر نقاط جهان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و گفت: اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش از جمله خروج از برجام، بحث تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، لزوم ایجاد عزم و مشارکت جهانی برای مبارزه با تروریسم با توجه به تحرکات تروریستی اخیر در منطقه از جمله حادثه تروریستی اهواز و همچنین مرور تحولات منطقه بین‌المللی و روابط دو جانبه از محورهای رایزنی‌های ظریف خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.