رویترز گزارش داد، گرچه بریتانیا قصد دارد تا ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج شود اما هنوز خط‌مشی آن مشخص نیست. تا بدین لحظه، توافق خروج کامل منعقد نشده است و برخی از شورشیان حزب محافظه‌کار ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا تهدید کرده‌اند چنانچه او توافقی را در این زمینه تایید کند آنها رای منفی خواهند داد.

در صورتی که شورشیان حزب ترزا می علیه یک توافق رای بدهند، سرنوشت دولت ترزا می و کل روند خروج به آرای حزب کارگر بستگی خواهد داشت چرا که حزب می۳۲۰ کرسی لازم برای پیشبرد طرحش در پارلمان را در اختیار ندارد.

امیلی تورنبری، وزیر خارجه دولت سایه بریتانیا به نشریه فایننشال تایمز گفت: "قرار نیست تحت حکمرانی ترزا می به توافق کارآمدی برسیم."

حزب کارگر بریتانیا شش معیار برای حمایت از هرگونه توافق بریگزیت مدنظر دارد اما به گفته تورنبری، احتمال اندکی وجود دارد که توافق مورد قبول ترزا می بتواند آنها را راضی کند. او تاکید کرد: نمی‌توانم تصور کنم که آنها توافقی با شش معیار ما ارائه کنند و بتوانند حزب محافظه‌کار را متحد کنند.   

وزیر خارجه دولت سایه در پارلمان بریتانیا تاکید کرد، با توجه به احتمال شکست خانم نخست‌وزیر در رای‌گیری حیاتی روی هرگونه توافق بریگزیت، برگزاری انتخابات پارلمانی ظرف چند ماه آتی دور از انتظار نیست. او افزود: آنها قادر به حکومتداری نیستند؟ یا در پاییز یا بهار انتخابات پارلمانی برگزار می‌کنیم. من برگزاری انتخابات پارلمانی را به برگزرای یک رفراندوم دیگر ترجیح می‌دهم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.